چطور بازی Bloom & Rage: Lost Records Tape 2 در ۲۷ فروردین وارد مسیری تاریک و ماورایی میشود

دوربینهای سخنگو، تصمیمهای سرنوشتساز و رازهای تاریک – نگاهی به قسمت دوم Lost Records: Bloom & Rage
قسمت اول بازی Lost Records: Bloom & Rage با یه پایان شوکهکننده تموم شد: کشف یه چیز ناشناخته و شاید شیطانی تو دل جنگل، و فاش شدن یه راز بزرگ درباره یکی از شخصیتهای اصلی. حالا که قسمت دوم این ماجراجویی داستانمحور از استودیوی Don’t Nod قراره از روز ۲۷ فروردین (۱۵ آوریل) تو سرویس PlayStation Plus Game Catalog منتشر بشه، همه منتظرن ببینن قراره چه اتفاقات عجیبتری رخ بده.
تو مصاحبهای که با Michel Koch، کارگردان خلاق استودیوی Don’t Nod Montreal انجام شده، اون توضیح داده که Tape 2 از همون جایی شروع میشه که قسمت اول تموم شد؛ با حسی از عذاب وجدان برای شخصیت Swann، و البته ورود قویتر عناصر ماورایی به داستان.
از تابستون روشن تا اعماق تاریکی
قسمت اول یا همون Tape 1، اسمش “Bloom” بود. طبق گفته Koch، این قسمت، نمایندهی اون بخش دلنشین و گرم تابستونه که شخصیتها دارن با هم آشنا میشن، رفاقت شکل میگیره و لحظات شاد و صمیمی بین چهار دختر اصلی یعنی Swann، Nora، Autumn و Kat رقم میخوره. اما Tape 2 که اسمش “Rage” هست، وارد فاز تاریک و جدی داستان میشه: نتیجهی ماجرای آخر Tape 1، رازهایی که هنوز دلیلشون معلوم نیست، و یه سری اتفاقات عجیب که حالا قراره پررنگتر بشن.
Koch میگه:
«ما میدونیم چی شد که آخر تابستون اینا قول دادن دیگه هیچوقت همو نبینن. میدونیم دربارهی Kat چی فهمیدیم. اما هنوز نمیدونیم دقیقاً چرا. تو Tape 2، تمرکز روی اینه که چهطور اون کشفها روی روابط بینشون تاثیر گذاشته. و از همه مهمتر، اون چیزای عجیبوغریبی که تو جنگل پیدا کردن، حالا قراره نقش بزرگی تو پایان داستان ایفا کنن.»
ورود جدی عناصر ماورایی
در قسمت دوم، بازی نهتنها سریعتر پیش میره، بلکه وارد فضایی خیلی عجیبتر میشه. Koch توضیح میده که عناصر فراطبیعی داستان خیلی جدیتر میشن و نهتنها فضا رو مرموز و سنگینتر میکنن، بلکه بخش مهمی از پایان داستان رو هم شکل میدن.
«من عاشق ترکیب کردن مسائل ماورایی با داستانهای انسانی هستم. توی Tape 2، این فضا خیلی قویتره و با داستان شخصیتها گره میخوره.»
تصمیمهایی که واقعاً مهمان
اگر تو Tape 1 فکر کردین انتخاباتون صرفاً ظاهری بودن، Tape 2 ثابت میکنه که اشتباه کردین. از اینکه با کدوم شخصیتها بیشتر وقت گذروندین گرفته، تا انتخابهایی که سر مراسم یا تو عمق اون پرتگاه داشتی ، همهشون قراره تو Tape 2 تاثیر مستقیم داشته باشن.
«اینکه با کی بیشتر صحبت کردی، تو کدوم لحظه با چه کسی صمیمی شدی، یا واکنشت نسبت به شخصیتهایی مثل Dylan و Corey چطور بود، همهشون روند Tape 2 رو تغییر میدن.
دوربینی که فقط برای فیلم گرفتن نیست
دوربین دستی Swann یکی از ویژگیهای خاص بازیه. تو Tape 1 میتونستی هرچی خواستی ضبط کنی، از لحظههای سادهی زندگی گرفته تا کلکسیونهای تصویری. اما تو Tape 2، این دوربین فقط یه ابزار تزئینی نیست؛ میتونه مثل یه “سلاح” یا “سپر” برای Swann عمل کنه.
«تو Tape 2 از دوربین برای حل پازل، کشف سرنخ، و حتی پیشرفت داستان استفاده میشه. یه پیچش خاص تو استفاده از دوربین هست که نمیخوام اسپویلش کنم، ولی قطعاً براتون تاثیرگذار خواهد بود.
پازلهای بیشتر، عمیقتر و داستانمحور
تعداد معماها تو قسمت دوم بیشتر میشن. اما چیزی که جالبه، اینه که بعضی از اونها فقط با دانستن شخصیتها و شناخت روابط بینشونه که حل میشن. یعنی لازم نیست صرفاً دنبال آیتم باشی؛ باید بدونی فلانی کیه، چی دوست داره، چی ازت پنهون کرده و چه واکنشی به رفتارت نشون داده.
دیدار دوباره بعد از ۲۷ سال
ماجراهای بزرگسالها هم توی بار ادامه پیدا میکنه. اونجا جاییه که قراره جعبهی اسرارآمیز باز بشه و سرنوشت روابط بین این چهار نفر مشخص بشه. طبق گفتهی Koch، چهار پایان اصلی برای بخش بزرگسال وجود داره که بسته به انتخابهاتون تو هر دو Tape ممکنه تغییر کنن.
«اولین ایدهای که برای ساخت بازی داشتیم، صحنهای بود که چهار نفر بعد از مدتها توی یه بار نشستن و دارن گذشتهشونو مرور میکنن. این لحظات همونجایی هستن که شخصیتا مجبور میشن با حقیقت روبهرو بشن.
پایان ماجراجویی
در نهایت، Koch از طرف تیم Don’t Nod از همهی بازیکنهایی که قسمت اول رو تجربه کردن تشکر کرد و گفت که امیدوارن پایان Tape 2 هم بتونه همونقدر که مخاطب انتظار داره، راضیکننده باشه و حتی غافلگیرشون کنه. امیدوارم Tape 2 همونجایی باشه که بازیکنا احساس کنن تصمیمهایی که گرفتن مهم بوده، و از دیدن سرانجام این دوستی و ماجراجویی تابستونی لذت ببرن.
منبع : playstation