اخبار بازی

سریع باش! سازنده بازی Clair Obscur: Expedition 33 (به‌زودی بهترین حرکت بازی رو ضعیف می‌کنه)

استودیوی سازنده‌ی بازی Clair Obscur: Expedition 33 قراره به‌زودی یکی از قوی‌ترین حرکات بازی رو ضعیف‌تر کنه، اون‌هم خیلی زودتر از چیزی که اولش فکرشو می‌کردیم. اونا توی یه پست در شبکه‌های اجتماعی نوشتن: “در ابتدا برنامه‌ای برای تغییر تعادل بازی نداشتیم، فقط قصد داشتیم باگ‌ها رو برطرف کنیم، مگه اینکه چیزی واقعا توی ذوق بزنه. خب، Stendhal این کار رو کرد.”

مشخص شده که این قابلیت خاص شخصیت Maelle ناخواسته زیادی قوی شده. به همین خاطر، از فردا یعنی ۱۹ اردیبهشت، قراره آپدیتی بیاد که میزان آسیب این حرکت رو کاهش بده.

این آپدیت اولین اصلاح کامل (hotfix) بازیه که اول برای استیم منتشر می‌شه و بعد هم برای پلتفرم‌های دیگه میاد. سازنده‌ها گفتن: “Stendhal بیشتر مدت زمان توسعه‌ی بازی عملکرد ضعیفی داشت. برای همین توی آخرین مرحله‌ی تنظیم تعادل قبل از انتشار، مقدار آسیبش رو خیلی زیاد کردیم… که خب، ظاهرا زیادی رفت بالا! باعث شد این حرکت از بقیه گزینه‌ها جلو بزنه.”

“ما همچنان دوست داریم شما بتونین سیستم مبارزه‌ی بازی رو با استفاده‌ی هوشمندانه از قابلیت‌ها و ترکیب‌ها بشکنین، و این امکان هنوز هم وجود داره. ولی Stendhal باعث شده بود این کار خیلی راحت بشه.”

تو خود بازی، این حرکت اون‌قدر قویه که بعضی از بازیکن‌ها حتی قوی‌ترین باس‌ها رو با یه ضربه می‌کشن. مثلا نویسنده‌ی این متن اعتراف کرده که خودش با استفاده از Maelle و تقویت‌هایی به اسم Picto، تونسته فقط با یه ضربه‌ی Stendhal باس قدرتمند Simon رو شکست بده؛ ضربه‌ای که حدود ۷۲ میلیون واحد آسیب وارد کرده!

اون نوشته: “احساس فوق‌العاده‌ای داشت! ولی با اینکه سیستم مبارزه‌ی بازی طوری طراحی شده که بشه با فکر و خلاقیت اون رو شکست داد، مشخصه که ما توی تقویت Stendhal یه‌کم زیاده‌روی کردیم.”

بازی Clair Obscur: Expedition 33 برای استودیوی Sandfall Interactive یه شروع عالی داشته. فقط دوازده روز بعد از عرضه، اعلام شد که بازی بیش از دو میلیون نسخه فروخته. این موفقیت حتی باعث شد که رئیس‌جمهور فرانسه، امانوئل مکرون هم از بازی حمایت و تحسین کنه.

اونا نوشتن: “توی این دوازده روز، Expedition 33 از مرز فروش دو میلیون نسخه گذشت. با حیرت دیدیم که چطور این همه بازیکن ، ماجراجویی خودشون رو شروع کردن و با تمام قدم‌ها، احساسات و اتفاقات بازی همراه شدن.”

منبع : eurogamer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا