اخبار بازی

بازیکن حرفه‌ای بازی‌های فایتینگ “Punk” باختش در Evo Japan رو گردن PS5 انداخت

ویکتور وودلی، که توی دنیای بازی‌های فایتینگ با اسم “Punk” شناخته میشه، گفته دلیل باختش توی یکی از مسابقه‌های Evo Japan آخر هفته گذشته، نه ضعف خودش بوده و نه مهارت حریفش؛ بلکه یه مشکل فنی از طرف کنسول پلی‌استیشن 5 باعثش شده. اون با انتقاد شدید از برگزارکننده‌های ایوو گفت اگه این مشکل ادامه پیدا کنه، دیگه توی تورنمنت‌های آینده شرکت نمی‌کنه.

Punk توی اکانت ایکس (توییتر سابق) خودش نوشت: “PS5 واقعاً افتضاحه”. اون توضیح داد که توی بازی Fatal Fury: City of the Wolves، به خاطر یه “خرابی PS5” کنترلر به‌طور خودکار به عقب می‌رفته و هیچ دکمه دیگه‌ای جواب نمی‌داده. به گفته خودش، دقیقا همین اتفاق سال قبل هم توی مسابقه Street Fighter 6 برای اون افتاده بود.

پانک توی یه پست دیگه نوشت: “اگه این مشکل PS5 ادامه پیدا کنه و مسئولین مسابقه‌ها باعث باخت بازیکنا بشن، نه به خاطر مهارت حریف، بلکه فقط به خاطر کنسولی که مجبورمون می‌کنن روش بازی کنیم، من دیگه شخصا تو هیچ تورنمنتی شرکت نمی‌کنم. من ساعت‌ها تمرین می‌کنم، هزینه می‌کنم، سفر می‌رم برای این رویدادها، و اینکه یه PS5 داغ کرده نتیجه بازی رو تعیین کنه، دقیقا مثل اینه که یکی تو صورتت تف بندازه.”

پانک یکی از محبوب‌ترین چهره‌های صحنه بازی‌های فایتینگه و با نتایج درخشانش تو تورهای Capcom Pro در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ حسابی خودش رو مطرح کرده. الان هم قهرمان فعلی بازی Street Fighter 6 تو مسابقات Evo هست. پست‌هایی که درباره مشکل PS5 منتشر کرده، در مجموع نزدیک به یه میلیون بازدید داشتن.

بعد از انتشار این صحبت‌ها، بعضی از کاربران توی شبکه‌های اجتماعی گفتن که اون فقط از باختش ناراحته و بهونه میاره، ولی بعضی از بازیکن‌های دیگه هم داستان‌های مشابهی تعریف کردن. مثلاً توی بازی Guilty Gear Strive هم چنین مشکلی گزارش شده؛ بعضیا گفتن PS5ها بیش از حد داغ شدن، فریم‌ها افت کردن و کنترلرها از کار افتادن.

گزارش‌ها نشون میده که Evo Japan امسال کلی مشکل فنی با کنسول‌ها و تجهیزات داشت. این رویداد از سال ۲۰۱۸ به عنوان شاخه ژاپنی مسابقات اصلی Evo شروع به کار کرد و سابقه خرابی‌های فنی تو مسابقات مختلف رو داره، حتی بعضی وقتا باعث شده بازی‌های مرحله Top 8 کامل خراب بشن.

هم بازیکن‌ها و هم تماشاچی‌ها امیدوارن که قبل از برگزاری رویداد بعدی، یه راه‌حل جدی برای این مشکل پیدا بشه.

منبع : polygon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا