کوجیما به دنبال جلب نظر بازار عام نیست،اما تستهای بازی Death Stranding 2 با استقبال روبهرو شده

بازخورد تستهای بازی Death Stranding 2 خیلی مثبتتر از نسخه اوله، اما هیدئو کوجیما، خالق بازی، میگه که اصلا دنبال “جلب نظر بازار عام” نیست. بازی اول Death Stranding حسابی نظرات رو دوقطبی کرد؛ بعضیا حسابی باهاش حال کردن، بعضیا هم اصلا خوششون نیومد. کوجیما تو گفتوگو با مجله Edge در مورد اینکه چطور به بازخورد بازیکنها توجه میکنه صحبت کرد.
اون گفت: “طبیعتا میخوام مردم بازیمو تجربه کنن، پس باید تا یه حدی به نظرشون گوش بدم. ولی درعینحال، علاقهای به ساخت چیزی که همه رو راضی کنه ندارم.”
کوجیما توضیح داد که تو تستهای بازیهای قبلیش، معمولا از هر ۱۰ نفر، چهار نفر عاشق بازی میشن و شش نفر میگن افتضاحه. “به نظرم این تعادل خوبیه.”
ولی نسخه دوم داره بازخورد خیلی بهتری میگیره. کوجیما گفت: “طبیعتا سونی خوشحاله، اما من دوست داشتم یه کم بحثبرانگیزتر باشه. فیلمای پرفروش نیاز دارن حداقل ۸۰ درصد بازخورد مثبت بگیرن ، من نمیخوام همچین بازیهایی بسازم. من دنبال جلب توجه بازار عام یا فروش میلیونی نیستم. اصلا هدفم این نیست.”
کوجیما همچنین گفت که خیلیها هنوز ازش انتظار دارن یه چیزی شبیه Metal Gear بسازه، مجموعهای که بیشتر به خاطر اون شناخته میشه. این شد که پروژهی جدیدی به اسم Physint شکل گرفت. اون گفت: “من کلی ایدهی جدید دارم که میخوام بسازم، اما وقتی تو دوران کرونا مریض شدم، فهمیدم که خیلی از مردم هنوز ازم انتظار دارن یه بازی جاسوسی شبیه Metal Gear بسازم. اون موقع بود که ایدهی یه بازی جاسوسی جدید به ذهنم رسید. کلی فکر کردم، دیدم ایده خوبیه. بردمش پیش سونی و اونها هم خیلی ازش استقبال کردن. گزینههای مختلفی رو بررسی کردیم و در نهایت تصمیم گرفتیم Physint رو بسازیم.”
از تجربهی اولیهای که از Death Stranding 2 داشتهم، مشخصه که بازی بیشتر از قبل به مخفیکاری و مبارزه توجه کرده؛ یه جورایی حس Metal Gear رو منتقل میکنه. کوجیما تو پیشنمایش بازی گفت: “خیلیها تو سراسر دنیا ازم میخوان یه Metal Gear دیگه بسازم، برای همین گزینههای بیشتری برای مبارزه اضافه کردم. موقع طراحی این بخشها یه کم نگران بودم، چون خیلی از کسایی که تو ساخت Metal Gear باهام بودن، الان هم تو تیم فعلی هستن. مدام به هم میگفتیم: «نکنه زیادی شبیه Metal Gear شده؟» ولی این شباهت عمدی نبود.”
غیر از پروژه Physint، کوجیما به آینده استودیوش Kojima Productions هم فکر میکنه و اینکه بعد از خودش چی قراره بشه. اون به Edge گفت: “یه فلش USB دادم به دستیار شخصیم که توش همه ایدههام هست ، یه جورایی مثل وصیتنامه. شاید بعد از من هم بتونن تو Kojima Productions به ساخت ادامه بدن. یکی از ترسای من اینکه بعد از من چه بلایی سر Kojima Productions میاد. نمیخوام فقط بشن مسئول نگهداری IPهایی که ساختیم.”
خود کوجیما کلی ایده برای دنبالههای بیشتر از Death Stranding داره، ولی میگه که خودش قرار نیست همهشونو بسازه. بازی Death Stranding 2: On the Beach قراره در تاریخ ۴ تیر ۱۴۰۴ برای پلیاستیشن ۵ منتشر بشه.
منبع : eurogamer