اضافه شدن تنظیمات درجه سختی به Lies of P در آپدیتی رایگان همراه با DLC جدید

بازی Lies of P قراره بهزودی با یه آپدیت رایگان، گزینههای مختلفی برای درجه سختی دریافت کنه؛ این آپدیت همزمان با DLC جدید بازی با عنوان Overture عرضه میشه. همونطور که از یه بازی سبک سولزلایک انتظار میره، Lies of P تجربهای سخت و چالشی داره، اما حالا با اضافه شدن گزینههای درجه سختی، هم بازی اصلی و هم DLC قراره برای تازهواردها قابل دسترستر باشن.
کارگردان بازی Jiwon Choi گفته: “ما میخواستیم مطمئن بشیم بازیکنهای بیشتری بتونن این بازی رو تجربه کنن.” به گفتهی اون، تیم سازنده بازخورد زیادی از بازیکنها و خود توسعهدهندهها دریافت کرده. “برای همین با ایجاد تغییراتی در روند توسعه و اضافه کردن این تنظیمات درجه سختی، میتونیم تجربهی بازی رو برای طیفهای مختلفی از بازیکنها فراهم کنیم. این باعث میشه جامعهی بازیکنها گستردهتر بشه.”
درجه سختی پیشفرض بازی با نام “Legendary Stalker” باقی میمونه، ولی دو حالت آسانتر جدید با اسمهای “Butterfly’s Guidance” و “Awakened Puppet” اضافه میشن.
اما اگه دنبال یه تجربهی خیلی سختتر هستی، یه حالت جدید به اسم Battle Memories هم اضافه میشه که توش میتونی باسها رو با پنج درجه سختی مختلف از جمله حالتهای خیلی سختتر، دوباره بازی کنی. از طرف دیگه، یه حالت دیگه به اسم Death March هم اضافه میشه که توش باید تا جایی که میتونی با تعداد محدودی آیتم و جون، باسها رو شکست بدی. برای هر دوی این حالتها، پاداشهای مخصوصی در نظر گرفته شده که هنوز اعلام نشده.
DLC جدید با اسم Overture در واقع پیشدرآمد بازی اصلیه و اولینبار در سال ۱۴۰۲ (۲۰۲۳ میلادی) بعد از انتشار نسخهی پایه معرفی شد. امسال هم بهطور رسمی رونمایی شد. تو این DLC قراره روزهای پایانی شهر Krat رو از نگاه شخصیت اصلی (پاپت داستان) دنبال کنیم. همچنین سلاحهای جدیدی مثل چنگالهای برنده، شمشیر تفنگدار و تیرکمان هم به بازی اضافه میشن.
Lies of P: Overture قراره تابستون امسال منتشر بشه. اوایل امسال مصاحبهای با Choi درباره Elden Ring: Nightreign انجام شده، ولی تیم Lies of P کاملا روی ساخت یه تجربهی تکنفره تمرکز کرده. Choi گفته: “Nightreign رو امتحان کردم و تجربهاش خیلی تازه و متفاوت بود. واقعا نشون میده که سازندههاش آدمای خلاقی هستن که مدام خودشون رو به چالش میکشن و روی تخیل و چشماندازشون کار میکنن. همین باعث شد منم انگیزه بگیرم تا تجربهی Overture رو به بهترین شکل ممکن ارائه بدم.”
خالق بازیهای Elden Ring و Dark Souls یعنی Hidetaka Miyazaki بارها دربارهی سختی بالای بازیهاش صحبت کرده. اون قبل از عرضهی Elden Ring گفته بود که بازی جدید نسبت به نسخههای قبلی قابل دسترستره و سال گذشته هم اعلام کرد که پایین آوردن درجهی سختی ممکنه کل ساختار بازی رو خراب کنه.
سالهاست که طرفدارهای سبک Souls درباره لزوم اضافه کردن گزینههای درجه سختی بحث میکنن، و حالا خوشحالم که بعضی استودیوها دارن کاری رو انجام میدن که FromSoftware هنوز نرفته سراغش.
منبع : eurogamer