ناشر inZoi کاهش بازیکنان همزمان در استیم را بیاهمیت دانست

ناشر inZoi یعنی شرکت کرفتون (Krafton) بالاخره واکنش نشون داده به بحثهایی که درباره افت شدید تعداد بازیکنان همزمان بازی روی استیم شکل گرفته. اونها گفتن چون inZoi یه بازی تکنفرهست، فروش کلی بازی معیار بهتری برای سنجش موفقیتش به حساب میاد.
inZoi که رقیب چشمگیر The Sims محسوب میشه، با یه شروع قدرتمند روی استیم عرضه شد و تونست به پیک 87 هزار بازیکن همزمان برسه اونم فقط ۴۰ دقیقه بعد از عرضه، بازی در لیست پرفروشترینهای جهانی استیم (بر اساس درآمد فروش) صدرنشین شد. کرفتون هم اعلام کرد که بازی فقط توی یک هفته بیش از 1 میلیون نسخه فروخته که سریعترین فروش تاریخ بین بازیهای منتشرشده توسط این شرکت به حساب میاد.
اما حالا اوضاع فرق کرده. پیک ۲۴ ساعته بازیکنان همزمان inZoi به حدود ۱۴۷۷ نفر رسیده؛ حتی کمتر از بازی The Sims 3 که ۱۶ سال پیش منتشر شده بود. وقتی از کرفتون درباره این افت پرسیده شده، اونها گفتن که آمار بازیکنان همزمان روی استیم معیار دقیقی برای موفقیت یه بازی تکنفره نیست.
کرفتون گفت:
«inZoi همچنان بهصورت ثابت در حال فروشه و از اونجایی که این بازی تکنفرهست، برای بررسی عملکردش بهتره که به آمار فروش در زمان آپدیتهای بزرگ توجه کنیم، نه تعداد بازیکنان همزمان روی استیم.»
بحث درباره تعداد بازیکنان همزمان مدتیه که توی صنعت بازیسازی داغ شده، مخصوصا وقتی حرف از بازیهای تکنفره درمیونه. خیلی از سازندهها و ناشرها میگن این عدد نمیتونه نمایندهی واقعی موفقیت یه بازی باشه. سال گذشته هم یکی از مسئولهای Palworld گفته بود این وسواس روی «بازی مرده» و تعداد بازیکنان، به صنعت بازی و خود گیمرها آسیب میزنه. مدیر تولید Helldivers 2 هم گفته بود آمار بازیکنان همزمان فقط یکی از چندین متریکه.
با اینکه نظرات کاربران روی استیم برای دیده شدن بازی مهمه، ولی وضعیت فعلی inZoi توی بازخوردها جالبه: مجموع کل نظرات «اکثرا مثبت» هستن اما نظرات اخیر «متوسط» شدن. کرَفتون گفته inZoi هنوز تو مرحله Early Access یا دسترسی زودهنگامه و این فقط شروع راهه.
اونها گفتن:
«در واقع الان تازه اول راه inZoi هستیم. تمرکز تیم روی گرفتن بازخورد از بازیکنهاست تا بازی رو با ویژگیهای بهتر، عملکرد روانتر و تجربهی غرقکنندهتر ارتقا بدیم. از حمایتهای جامعهی inZoi خیلی ممنونیم و مشتاقیم بهزودی آپدیتهای جدیدی رو منتشر کنیم.»
در همین حین کرفتون اعلام کرده که inZoi قراره توی مرداد روی Mac App Store هم عرضه بشه. نسخهی مک این بازی برای macOS جدید و چیپهای Apple Silicon بهینهسازی شده و از MetalFX و Core ML اپل بهطور کامل بهره میبره تا تجربهای مثل ویندوز ارائه بده.
منبع : IGN