گزارش جدید دلیل شکست Dragon Age: The Veilguard را روشن میکند

بعد از یه دهه انتظار از طرف طرفدارهای Dragon Age، نسخه جدید این مجموعه با اسم Dragon Age: The Veilguard پاییز سال گذشته (پاییز ۱۴۰۳) منتشر شد و تقریبا بلافاصله از طرف EA یه شکست محسوب شد. این در حالیه که نسخه قبلی یعنی Dragon Age: Inquisition حدود ۱۰ سال قبل چندتا جایزه بازی سال برده بود، ولی Veilguard اصلا اون بازخورد مثبت رو تکرار نکرد.
حالا یه گزارش جدید از بلومبرگ، جزئیات زیادی درباره روند ساخت پر از مشکل این بازی منتشر کرده و دلیل اینکه چرا شکست خورد رو بهتر روشن میکنه. جالب اینجاست که بخش زیادی از این داستان از قبل معلوم بود. یکی از نکات تکرارشونده اینه که BioWare اول میخواست بازی رو بهصورت Live Service بسازه، یعنی یه بازی آنلاین مداوم با آپدیتهای دورهای. ولی وقتی تصمیم گرفتن دوباره بازی رو به یه عنوان تکنفره تبدیل کنن، دیگه نتونستن داستانهای عمیق و انتخابهای تاثیرگذار قبلی رو برگردونن.
گزارش همچنین حرفهای قبلی دیوید گایدر، نویسنده اصلی سابق مجموعه، رو هم تایید میکنه. اون قبلا گفته بود که بین تیم Dragon Age و Mass Effect در BioWare تنش زیادی وجود داشت. حتی وقتی دو تیم رو برای ساخت Veilguard یکی کردن، اون حس رقابت و جدایی از بین نرفت.
تو گزارش اومده: “وقتی کارگردانهای Mass Effect کنترل رو به دست گرفتن، تیم Dragon Age رو مسخره میکردن و رهبرهای اون تیم رو از جلسههای مهم کنار گذاشتن.” بلومبرگ میگه این موضوع باعث عصبانیت تیم Dragon Age شد، چون تیم Mass Effect اجازه داشت پروژههایی بلندپروازانه اجرا کنه، ولی Dragon Age دائم بهش گفته میشد بودجه یا زمان نداره.
گایدر به بلومبرگ گفت: “وقتی تیم Mass Effect تو جلسهها با EA منابع بیشتری میخواست، همیشه حرفش پیش میرفت. ولی Dragon Age باید با باد مخالف بجنگه تا یه چیز کوچیک بگیره.”
بعد از همه این اتفاقها، BioWare تعدادی از کارکنانش رو اخراج کرد و بعضی از توسعهدهندهها به تیمهای دیگه داخل EA منتقل شدن. الان یه تیم خیلی کوچیک داخل BioWare داره روی نسخه بعدی Mass Effect کار میکنه.
منبع : gamespot