کوجیما از واکنش منتقدها به Death Stranding 2 خوشحاله

هیدئو کوجیما گفته از واکنش منتقدا به Death Stranding 2: On The Beach “خیلی خوشحاله” و طرفدارا رو تشویق کرده که در مقابل جنگ و تغییرات اقلیمی ایستادگی کنن.
کوجیما توی رویداد Death Stranding 2 World Tour که تو لندن برگزار شد و یوروگیمر هم اونجا حضور داشت، وقتی جف کیلی ازش خواست در پایان رویداد نظرشو بگه، به همین موضوع اشاره کرد. این رویداد با اجرای زندهٔ Caroline Polachek و گروه Chvrches همراه بود.
کوجیما گفت: “الان با چیزای زیادی روبهرو هستیم؛ جنگ، تغییرات اقلیمی، زلزلههای زیاد، پاندمی و خیلی اتفاقای دیگه. آیندهمون شاید یه مقدار تاریک باشه. ولی اگه همینجوری دور هم جمع بشیم و به هم وصل باشیم، میتونیم با همهٔ این مشکلات بجنگیم.”
کوجیما این شب رو که با حضور نورمن ریداس و لئا سِیدو همراه بود، به یاد رایان کارازیجا، خوانندهٔ گروه Low Roar که تو سال ۱۴۰۱ به خاطر ذاتالریه از دنیا رفت، تقدیم کرد. موزیکهای این گروه یکی از بخشهای مهم هویت نسخهٔ اول بازی بود و کوجیما قصد داشت آهنگهای بیشتری از اونها تو نسخهٔ دوم بذاره.
کوجیما گفت: “وقتی داشتم Death Stranding 2 رو میساختم، میخواستم با رایان تماس بگیرم، ولی به خاطر کووید نتونست به ژاپن بیاد. داشتم براش ایمیل مینوشتم که اون خبر ناراحتکننده رو شنیدم… از خونوادهش شنیدم که چندتا آهنگ جدید داره، و تصمیم گرفتم اون آهنگا رو تو بازی بذارم. فکر میکنم الان داره از یه جایی ما رو نگاه میکنه. تو بازی یه جمله هست که میگه ‘مرگ پایان نیست، مارو از هم جدا نمیکنه’. هنوزم حس میکنم با رایان ارتباط دارم و این رابطه برام باارزشه. امیدوارم همه همین حسو داشته باشن.”
کوجیما توی توییتر هم نوشت: “ما دوباره جمع شدیم تا رشتههایی رو که پاندمی قطع کرده بود، به هم وصل کنیم. خوشحالم که هیچوقت تسلیم نشدیم. این بازی رو ساختیم و دیگه ولش نمیکنم.”
تو این رویداد، کارولین پولچک برای اولین بار آهنگ اصلی بازی یعنی “On The Beach” رو اجرا کرد. خودش گفت: “همیشه اولین اجرا برام ترسناکه، ولی تا حالا آهنگی نخونده بودم که انقدر شبیه تجربهٔ یه بازی ویدیویی باشه. پر از بالا و پایینای هیجانانگیزه.”
کوجیما از طریق تیم KindaFunny با موسیقی پولچک آشنا شده بود و همین باعث شد که همکاری بینشون شکل بگیره. پولچک گفت: “اگه اون CD رو دریافت نمیکردم، این ارتباط هیچوقت شکل نمیگرفت.”
پولچک دربارهٔ روند نوشتن آهنگ گفت: “من همیشه چندتا آهنگ خاصو تو یه صندوقچه نگه میدارم تا روزی به درد یه لحظهٔ خاص بخورن. این یکی از اونا بود. کوجیما برام داستان Death Stranding 2 رو توضیح داد و من واقعا تحت تأثیر درگیری اخلاقی قصه قرار گرفتم؛ حتی اون چیزی که تو نسخهٔ اول هم وجود داشت. اینکه آیا انقراض چیز خوبیه یا نه؟ این سوال واقعا تحریککنندهست. آهنگ یه تضاد قشنگ داره؛ ورسها ترسناک و تاریکن، ولی کورس حس نجات و معصومیت داره. این تضاد رو خیلی دوست داشتم. کوجیما یه خلاصه از بازی برام فرستاد، منم برداشتم و حسابی روش کار کردم. یه ماه بعد آهنگ آماده شد.”
اون گفت که متن آهنگ حالت معماگونه داره و نمیخواست معنیشو لو بده: “اینبار خواستم چالش کوجیما رو قبول کنم؛ اینکه چقدر میتونم عناصر بازی رو تو آهنگ جا بدم بدون اینکه خیلی واضح باشه. فقط وقتی بازی کردی میفهمی چی به چیه.”
پولچک اعتراف کرد که خیلی استرس داشته وقتی اولین نسخهٔ آهنگ رو برای کوجیما فرستاده. گروه Chvrches هم بعد از اجرای آهنگ نسخهٔ اول بازی گفتن همین حسو داشتن. این اجرا، اولین اجرای گروه بعد از دو سال بود. اونا تایید کردن که شش ماهه دارن روی آلبوم جدیدشون کار میکنن.
کوجیما قبلا گفته بود علاقهای به “جلب رضایت بازار عامه” نداره و با اینکه تستهای Death Stranding 2 محبوب بودن، دلش میخواست بازی “بحثبرانگیزتر” باشه.
ولی واکنشها نشون میدن قضیه اونجوری که کوجیما فکر میکرد نبوده. هرچند آمار فروش هنوز منتشر نشده، ولی Death Stranding 2 هفتهٔ پیش صدر جدول فروش فیزیکی بریتانیا رو گرفت. با این حجم واکنش مثبت، معلومه چرا کوجیما “خیلی خوشحاله”.
منبع : eurogamer