گیمپلی چشمنواز Ghost of Yōtei جزئیات مبارزات بهبودیافته و حالت lo-fi را فاش کرد

دنباله چشمنواز Ghost of Tsushima برای پلیاستیشن ۵ یعنی Ghost of Yōtei داره کمکم به تاریخ انتشارش نزدیک میشه و قبل از عرضه در مهر، استودیو Sucker Punch بالاخره مفصلترین نمایش از این اکشن ماجراجویی دنیای باز و انتقامجویانه رو منتشر کرده؛ نمایشی که حتی شامل یه مود موسیقی lo-fi ( سبکی از بیت های موسیقی به صورت بدون کلام و معمولا با یک ریتم تکرار شونده) هم میشه تا تجربهای آرومتر از گشتوگذار در منطقه Ezo ارائه بده.
Ghost of Yōtei با یه شخصیت اصلی کاملا جدید همراهه: Atsu، مزدوری تنها و سرسخت که هدفش فقط یه چیزه: نابودی گروه بیرحمی به نام Yōtei Six که خانوادهش رو قتلعام کردن. اونقدر در مسیرش مصممه که مردم محلی فکر میکنن Atsu یه Onryō (روح انتقامجوی ژاپنی) هست.
Atsu بعد از ۱۶ سال از جنوب برمیگرده به Ezo و به زادگاه کودکیش، تا روح خانوادهش رو به آرامش برسونه. بازیکن میتونه بین گذشته و حال با یه دکمه جابهجا بشه و خاطرات شیرین کودکیش رو مرور کنه، قبل از این که پا بذاره به دنیای وسیع و خیرهکنندهی بازی برای شروع سفر انتقام.
با هر پیروزی Atsu در برابر اعضای Yōtei Six، شهرتش بیشتر میشه و جایزه روی سرش بالاتر میره؛ چیزی که باعث روبهرو شدنش با دشمنای مرگبارتری هم میشه. از طرفی، Atsu خودش هم میتونه جایزههایی بگیره و ماموریت انجام بده تا پول بیشتری برای ادامهی مسیرش دربیاره. همینجاست که پای مبارزات گسترشیافته بازی وسط میاد.
Atsu میتونه از سلاحهایی مثل کاتانا، نیزه، کوساریگاما، اوداچی یا شمشیرهای دوتایی استفاده کنه و وسط مبارزه هم هر لحظه بینشون سوییچ کنه. مثلا اوداچی برای دشمنای بزرگ و سنگین مناسبه، اما برای مقابله با نیزهدارها بهتره سراغ شمشیرهای دوتایی بری. هر کدوم از این سلاحها هم قابلیت ارتقا دارن. همچنین Atsu به قابلیتهای مبارزه از راه دور هم مجهزه؛ مثل بمب یا پودر کورکننده.
در مورد گشتوگذار و پیدا کردن ماموریتها، سازندهها گفتن که این بازی از نظر آزادی عمل از همه بازیهای قبلیشون آزادتره. یه سیستم سرنخیابی وجود داره که با بازجویی از دشمنها و جمعآوری کارتهای ماموریت، بازیکن رو به جاهایی مثل کوههای برفی یا زمینهای سوخته میبره. اما اگه بخوای فقط منظره ببینی، میتونی دوربین جاسوسی رو دربیاری، یه نقطه روی نقشه انتخاب کنی و آزادانه شروع کنی به گشتن. از دشتهای طلایی گرفته تا دریاچههای درخشان، درختهای لرزون و درههای مهآلود، Ezo پر از مسیرهای جذابه.
یکی از چیزایی که ممکنه بهشون برخورد کنی، محرابهای تأمل هستن که با الهام گرفتن ازشون، مهارتهای جدیدی مثل Perfect Parry یا Disarm Counter رو میتونی آزاد کنی. یا اگه حوصله گشتن نداری، از یه نقشهکش میتونی نقشه بخری و فقط بری جلو. کمپزدن هم یکی از ویژگیهای بازیه که بهت اجازه میده زیر ستارهها استراحت کنی، شامیسن بزنی، غذا بپزی و خودتو برای مبارزه بعدی آماده کنی. این کمپها جایگزین دفترچه خاطرات نسخه قبلی شدن و کمک میکنن شخصیتها و فروشندهها سراغت بیان؛ یعنی لازم نیست از محیط دور بشی، بازی خودش میاد پیشت.
تو این نمایش مفصل، دربارهی شخصیسازی هم صحبت شد. میتونی ترکیب مناسبی از زره، طلسم و تجهیزات رو برای سبک بازی خودت پیدا کنی؛ چه مخفیکاری باشی، چه دنبال درگیری تنبهتن. ظاهر زره و سلاحها هم قابل تغییره تا بتونی توی مود فتوگرافی بازی، حسابی بدرخشی.
یه سری ویژگیهای قبلی هم برگشتن؛ مثل انتخاب دوبله ژاپنی با لبخوانی و زیرنویس هماهنگ از همون اول بازی، یا مود Kurasowa که فیلترهای سیاهوسفید، نویز فیلم، صداگذاری خاص و باد شدید داره تا حس فیلمهای کلاسیک سامورایی رو زنده کنه.
اما این بار فقط Kurasowa نماینده سینمای ژاپن نیست. یه مود جدید الهامگرفته از کارگردان فیلمهایی مثل Ichi the Killer و Audition یعنی Takashi Miike هم وجود داره که دوربین رو به مبارزه نزدیکتر میکنه تا حس خشنتر و گلآلودتری از مبارزه بهت بده. از طرفی، یه مود دیگه با همکاری کارگردان Cowboy Bebop یعنی Shinichirō Watanabe ساخته شده که توش آهنگهای lo-fi ساختهی خود Watanabe جای موسیقی معمولی بازی رو میگیرن و موقع اکتشاف و درگیری پخش میشن.
فعلا این تمام چیزیه که از بازی دیدیم. Ghost of Yōtei قراره در تاریخ ۱۰ مهر ۱۴۰۴ برای پلیاستیشن ۵ منتشر بشه و همراه با اون، یه نسخه محدود از کنسول و کنترلر هم عرضه خواهد شد.
منبع : eurogamer