Bungie بالاخره آماده است تا گیمپلی Marathon را نشان دهد و تاریخ استریم را تایید کرد

هفته گذشته، توسعهدهنده Destiny یک توییت مرموز منتشر کرد که شامل یک ویدیو 15 ثانیهای عجیب بود که به سرعت طرفداران را وارد جستجو کرد تا جزئیات آن را کشف کنند، که به عنوان بخشی از یک “بازی واقعیت جایگزین گسترده” بود. بازیکنان متوجه شدند که در داخل آثار ASCII، “یک بخش از فیلم اولین تریلر” قرار دارد و اگر دقیقتر نگاه میکردند، “متوجه میشدند که این همان دویدن دونده در راهروی تریلر است.”
در ادامه یکی دیگر نوشت: “چه زمانی باز میگردد؟ خطا خطا خطا رخ داده است! دشمن برگشت. هشدار سیستم: نقض پروتکل. فورا پایگاه را تخلیه کنید. تمام واحدها به ایستگاه مراجعه کنند. پروتکل اضطراری 7 را اجرا کنید. از دست دادن دادهها قریبالوقوع است. موفق باشید، فرمانده.”
Bungie در بیانیهای گفت: “هزاران نفر از اعضای جامعه در سرتاسر جهان با هم همکاری کردند تا تاریخ نمایشی گیمپلی بازی استخراجی آینده Bungie، Marathon، را کشف کنند.” سپس تاریخ استریم این آخر هفته را اعلام کرد که قرار است در ساعت 19:30 به وقت تهران (12 آوریل) و ساعت 2:30 بامداد به وقت تهران (13 آوریل) در دسترس باشد.
Marathon در ماه مه 2023 به عنوان بازسازی فرانچایز کلاسیک Bungie معرفی شد، اما با تمام تمهای “رمز و راز، ترس و اضطراب روانی.” بازی در سیاره مرموز Tau Ceti IV اتفاق میافتد و بازیکنان نقش رنرها، مزدوران سایبرنتیکی که برای بقا در محیطهای سخت این سیاره طراحی شدهاند، را ایفا خواهند کرد. در حین کاوش در مستعمره از دست رفته که زمانی ساکن سطح این سیاره بود، بازیکنان به دنبال تجهیزات و اسلحههای جدید خواهند بود.
اما از زمان معرفی اولیه، تا کنون اطلاعات بسیار کمی از بازی منتشر شده است. در ماه اکتبر، ویدیو بهروزرسانی توسعه بازی منتشر شد که نگاهی به مکانیکهای بازی Marathon انداخت، اما استودیو تأکید کرد که بازی هنوز در مراحل اولیه توسعه است.
با این حال، از آن زمان و لغو ناگهانی بازی live-service Concord، سونی در حال تجدیدنظر در استراتژی خود برای بازیهای live-service است. در نوامبر 2023، رئیس سونی، هیروکی توتوکی، اعلام کرد که شرکت قصد دارد تا اسفند 1404، شش بازی از 12 بازی live-service خود را منتشر کند، که این تغییر منجر به لغو بازی چندنفره The Last of Us شد.
Bungie خود نیز از حاشیهها دور نبوده است. در ژوئیه 2024، این استودیو 220 نفر از کارکنان خود (معادل 17% از کل نیروی کار خود) را اخراج کرد، کمتر از یک سال بعد از 100 اخراج دیگر در Bungie. چند هفته بعد، متوجه شدیم که کریس بارنت، کارگردان سابق Marathon، به دلیل تحقیقات داخلی در مورد رفتار غیرمجاز از Bungie اخراج شده است. بارنت سپس علیه سونی اینتراکتیو انترتینمنت و Bungie شکایت کرد و خواهان 200 میلیون دلار غرامت شد.
برای تماشای نمایشی گیمپلی Marathon به صورت زنده، به کانال رسمی Twitch بازی Marathon در تاریخ جمعه 23 فروردین مراجعه کنید.
منبع : IGN