اخبار بازی

دهمین سالگرد Pillars of Eternity با اضافه شدن حالت مبارزات نوبتی و یک به‌روزرسانی جدید

امروز دقیقاً ده سال از عرضه‌ی Pillars of Eternity می‌گذرد و استودیوی Obsidian Entertainment برای جشن گرفتن این مناسبت، یک به‌روزرسانی جدید منتشر کرده و همچنین اعلام کرده که قصد دارد حالت مبارزات نوبتی را به این بازی کلاسیک اضافه کند.

Obsidian در پستی در انجمن‌های رسمی خود نوشت: “اواخر امسال، واچرها (Watchers) می‌توانند یک ویژگی جدید را آزمایش کنند: مبارزات نوبتی! ما خیلی هیجان‌زده‌ایم که این روش تازه را برای تجربه‌ی نبردها در Pillars of Eternity بررسی کنیم و بازخوردهای شما در شکل دادن به آینده‌ی این حالت بسیار مؤثر خواهد بود.” جزئیات بیشتر درباره‌ی نحوه‌ی شرکت در این تست، به‌زودی منتشر خواهد شد.

البته به نظر می‌رسد که هنوز زمان زیادی تا عرضه‌ی رسمی این حالت باقی مانده و فعلاً بازیکنان باید به همان سیستم مبارزات هم‌زمان با توقف (Real-time with Pause) بسنده کنند. اما احتمالاً انتظار ارزشش را خواهد داشت؛ چرا که اضافه شدن این سیستم در سال 2019 به Pillars of Eternity 2 عملکرد خوبی داشت و استقبال بازیکنان را به همراه داشت.

به‌روزرسانی جدید برای تجربه‌ای روان‌تر

Obsidian فقط به اعلام این ویژگی جدید اکتفا نکرده و همزمان با جشن ده‌سالگی بازی، یک به‌روزرسانی تازه تحت عنوان Patch 1.3.8.0.87535 منتشر کرده که شامل بهبودهای متعددی در بخش‌های مختلف بازی از جمله جلوه‌های بصری، مبارزات، مأموریت‌ها و سایر قسمت‌ها است. این استودیو اعلام کرده که این تغییرات تجربه‌ی بازی را “کمی روان‌تر” می‌کند.

Eurogamer در بررسی خود از این بازی که ده سال پیش منتشر شد، نوشته بود: “Pillars of Eternity یک نقش‌آفرینی است که طراحی آن ریشه در نوستالژی دارد، اما صرفاً به این حس تکیه نمی‌کند تا تجربه‌ی لذت‌بخشی ارائه دهد. بلکه هم یادآور قدرت این سبک است و هم یک ماجراجویی جدید که ارزش ساعت‌ها وقت گذاشتن را دارد.”

مهم‌ترین تغییرات این به‌روزرسانی:

بهبودهای عمومی و پشتیبانی از پلتفرم‌ها:

  • کاربران Mac اکنون بدون مشکل به آخرین به‌روزرسانی‌ها و اصلاحات دسترسی دارند.

  • مشکل صفحه‌ی سیاه هنگام اجرای بازی در سیستم‌هایی که از زبان ترکی یا سایر زبان‌های غیرلاتین استفاده می‌کنند، برطرف شده است.

  • دستاوردهای GOG اکنون به درستی باز می‌شوند.

  • جوایز مخصوص حامیان مالی در Steam و GOG دوباره برای بازیکنان جدید در دسترس قرار گرفته است.

  • پشتیبانی از Steam Linux فعال شده و در به‌روزرسانی‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

  • کاربران Epic Games Store اکنون به درستی جوایز دیجیتال نسخه‌ی Royal Edition را دریافت خواهند کرد.

  • ذخیره‌های بازی حالا براساس آخرین فعالیت مرتب می‌شوند، بدون توجه به نوع ذخیره (دستی، خودکار یا سریع).

بهبودهای بصری و صوتی:

  • شخصیت‌ها هنگام انتخاب شدن دوباره دیالوگ‌های خود را پخش می‌کنند، از جمله Eder که صدایش را بازیافته است.

  • Grimoires هنگام خواندن طومارها دیگر به‌طور اشتباه ناپدید نمی‌شوند.

  • نقشه‌ها و کات‌سین‌ها در رزولوشن 4K عملکرد بهتری دارند.

  • مشکل T-pose در برخی از کات‌سین‌ها برطرف شده است.

  • افکت‌های بصری و صوتی برخی طلسم‌ها مانند Woodskin و جادوهای Delemgans، Adragan، Pwgra و Menpwgra اصلاح شده‌اند.

  • همراهان حیوانی اکنون صدای قدم‌های خود را به درستی پخش می‌کنند.

  • Hiravias هنگام بازگشت به فرم انسانی خود، حالا افکت‌های جادویی مناسبی دارد.

اصلاحات مربوط به مأموریت‌ها و دیالوگ‌ها:

  • چندین مشکل نرم‌افزاری مربوط به Aldwyn، Simoc، High Monk، A Mother’s Plea، Anamfath Leader و دیگر مأموریت‌ها برطرف شده است.

  • جوایز برخی از مأموریت‌ها که به‌طور اشتباه دو بار داده می‌شدند، اکنون تنها یک بار ارائه خواهند شد.

  • برخی از مشکلات مربوط به عدم پیشروی در مأموریت‌ها پس از انتخاب دیالوگ‌های خاص اصلاح شده است.

بهبودهای مبارزات و مکانیک‌ها:

  • مشکل کرش مرتبط با توانایی Shadow Step برطرف شده است.

  • سیستم AI دیگر از توانایی‌های درمانی به‌طور نامناسب استفاده نمی‌کند.

  • مشکل دوتایی شدن مقدار Accuracy در برخی از تله‌ها برطرف شده است.

  • چندین آیتم از جمله Ryona’s Buckle، Iron Circle، Abydon’s Hammer، The Lady’s Hand و Black Sanctuary به درستی عمل می‌کنند.

اصلاحات رابط کاربری و تعاملات بازی:

  • انتخاب فرهنگ در صفحه‌ی ساخت شخصیت اکنون ذخیره می‌شود.

  • با دوبار کلیک روی یک سلاح، آن را در اولین اسلات سلاح قرار می‌دهید.

  • کلیک راست روی موجودات، در صورت کشف شدن، اطلاعات مربوط به آن‌ها را در Bestiary نمایش می‌دهد.

  • نام‌های نامعتبر هنگام ساخت شخصیت، دیگر امکان تکمیل فرآیند را نمی‌دهند.

با این تغییرات، Pillars of Eternity نه تنها همچنان زنده و پویاست، بلکه به زودی تجربه‌ای جدید از مبارزات نوبتی را هم به طرفداران خود ارائه خواهد داد. Obsidian قول داده که اطلاعات بیشتری در مورد این ویژگی جدید را در آینده منتشر کند.

منبع : eurogamer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا