تبلیغات پرحاشیهی Black Ops 6 و Warzone داخل منوهای Loadout فقط یه “آزمایش اشتباهی” بودن

بعد از واکنشهای تند بازیکنها، اکتیویژن تبلیغات بحثبرانگیزی که داخل منوهای Loadout بازیهای Call of Duty: Black Ops 6 و Warzone قرار گرفته بودن رو حذف کرد و گفت این تبلیغات یه «آزمایش رابط کاربری» بودن که «بهاشتباه» توی آپدیت فصل چهارم منتشر شدن.
این تبلیغات که مربوط به باندلهای اسلحه بودن، بعد از عرضهی فصل چهارم تو منوهای ساخت تجهیزات دیده میشدن و بازیکنها نمیتونستن ازشون صرفنظر کنن. این موضوع حسابی طرفدارا رو عصبی کرد، مخصوصا چون این تبلیغات تو یه بازی کامل و پولی هم ظاهر شده بودن، نه فقط تو Warzone که یه بازی رایگانه.
یکی از کاربرا نوشت: “اگه فقط تو Warzone بود مشکلی نداشتم، ولی اینکه اینو تو یه بازی ۸۰ یورویی بذارن؟ دیگه شورشو درآوردن”. یه نفر دیگه هم گفت: “حداقلِ یه محصول پریمیوم اینه که منوهاش پر از تبلیغ نباشه، نه؟” و یه نفر دیگه مقایسه کرده بود با بازیهای موبایلی که همیشه یه چیزی برای خریدن جلو روت میذارن.
اکتیویژن تو توییتر توضیح داد: “یه آزمایش رابط کاربری که محتوای فروشگاه رو تو منوهای Loadout نشون میداد، بهاشتباه تو آپدیت فصل چهارم منتشر شده بود. این قابلیت الان از بازی حذف شده”.
با این حال، خیلیها این توضیح رو باور نکردن. بعضیا گفتن که این کار تکراری اکتیویژنه: یه چیز آزاردهنده معرفی میکنه، اگه کسی اعتراض نکرد نگهش میداره، اگه اعتراض زیاد بود، وانمود میکنه که اشتباهی بوده. یکی از کاربرا نوشت: “یعنی فهمیدن همه از این حرکت متنفر شدن و حالا وانمود میکنن اشتباهی بوده”.
این اولین بار نیست که Call of Duty به خاطر مدلهای درآمدزاییش مورد انتقاد قرار میگیره. سیستم بتلپس، نسخههای پریمیوم و فوقپریمیوم و هزینهی ورودی ۷۰ تا ۸۰ دلاری، همه باعث شده طرفدارا بیشتر از قبل احساس فشار کنن. بهخصوص بعد از اینکه مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد رو با رقم ۶۹ میلیارد دلار خرید، خیلیها فکر میکنن سیاستهای مالی این فرنچایز تهاجمیتر شده.
حالا همه منتظر نسخهی بعدی Call of Duty هستن، که احتمالا دنبالهای برای Black Ops 2 خواهد بود، تا ببینن آیا این بار اکتیویژن واقعا میخواد تبلیغات تو منوی Loadout رو برای همیشه نگه داره یا نه.
منبع : IGN