در بازی ترسناک Sin Eater تصمیم بگیر که روحی رو ببخشی یا محکومش کنی

آنیسا سیهلا (Anica Cihla)، مدیر برند Hero Forge، از وقتی فقط ۱۰ سالش بود و دربارهی سنت “گناهخواری” در کتاب Uncle John’s Bathroom Reader خونده بود، مجذوب این مفهوم عجیب شده بود. حالا، بعد از حدود بیست سال، اون در گفتوگو با Polygon گفته که امیدواره با بازی نقشآفرینی تکنفرهی Sin Eater، بتونه آدمهای بیشتری رو با این سنت تاریخی ترسناک آشنا کنه. این بازی از امروز کمپین خودش رو روی کیکاستارتر شروع کرده.
گناهخوارها بین قرنهای ۱۶ تا ۱۸ تو بریتانیا رواج داشتن. اونها رو خانوادههایی استخدام میکردن که یکی از عزیزانشون رو از دست داده بودن؛ وظیفهی این افراد این بود که در حضور جنازه، نون و مشروبات الکلی بخورن، تا گناهان متوفی رو به دوش بکشن و راهش رو برای ورود به بهشت باز کنن. بازی Cihla این رسم عجیب رو با باور قدیمی “تعادل چهار عنصر درونی بدن” ترکیب کرده تا تجربهای احساسی و آیینی رو خلق کنه که به مفهوم بخشش هم گره خورده.
Cihla در گفتوگوی تصویری با Polygon گفته: “تو نقش یه گناهخوار، از جامعه طرد شده ، داری. کاری که میکنی تلخه و ترسناکه، ولی در نهایت میتونی زندگی یه نفر رو ارزیابی کنی و تصمیم بگیری که ببخشیش یا محکومش کنی.”
توی این بازی، بازیکنها با تاس d6 گناهان متوفی رو مشخص میکنن و شخصیت خودشون رو توسعه میدن. همچنین، دستورالعملهایی دریافت میکنن تا رابطهشون با شغل و مشتریشون رو توصیف کنن. بعد باید یه محراب آماده کنن که نمایندهی جسد باشه و از سکه و وسایل خونه برای این کار استفاده کنن. در ادامه، به سوالات بیشتری جواب میدن تا بتونن نسخهای برای “متعادلسازی روح” پیدا کنن و نتیجهی کارشون رو بررسی کنن.
Cihla گفته: “میخوام تجربهی بازی یه جورهایی درمانگونه باشه، البته با این هشدار مهم که این بازی جایگزین تراپی واقعی نیست. هدفم اینه که مرز بین بازیکن و کتاب محو بشه، شاید حتی یه آرامش کوچیکی به آدمها بده بابت چیزهایی که بخشیدنشون براشون سخت بوده.”
او خودش عاشق بازیهای رومیزییه ولی از بودن در جمع خیلی خوشش نمیاد؛ همین باعث شده به بازیهای تکنفره علاقهمند بشه. اولین تجربهی جدیاش با بازی Banana Chan به نام Forgery شروع شد که توش باید با رنگ کردن یه تصویر شمارهدار سرنوشت داستان رو مشخص کنی. جدا از علاقهی قدیمیاش به گناهخوارها، بازی Sin Eater از بازی تاریخی Pentiment اثر Obsidian هم الهام گرفته. این اثر ترکیبیه از سبک نسخههای خطی روشنگریشده با فضای تاریک بازی Mörk Borg و طرح جلد بازی رو Johan Nohr طراحی کرده.
Sin Eater قراره توسط Hunters Entertainment منتشر بشه؛ همون ناشر مستقل پشت بازیهای Alice Is Missing و Kids on Bikes. کمپین کیکاستارتر این بازی شامل نسخهی کتاب، نقشهی آیینی، تاس مخصوص ژورنال و سکهست.
منبع : polygon