Space Marine 2 حالا خیلی بیشتر با مادسازها رفیق شده

استودیو Saber Interactive بالاخره بهصورت رسمی از مادسازها پشتیبانی کرد و با عرضهی یه ابزار تخصصی به اسم Integration Studio، راه رو برای توسعهی مادهای حرفهای توی بازی Warhammer 40,000: Space Marine 2 باز کرده.
کارگردان بازی، دیمیتری گریگورنکو، روز ۲۰ اردیبهشت توی سرور دیسکورد Space Marine 2 Modding Hub یه پیام مفصل گذاشت و این ابزار جدید رو معرفی کرد. اون گفت: “این دقیقا همون ادیتوریه که ما داخل استودیو برای توسعهی گیمپلی ازش استفاده میکنیم. دیگه نیازی نیست فایلها رو با Notepad ادیت کنین و دعا کنین یه براکت رو جا ننداخته باشین. Integration Studio ادیت هر چیز مربوط به SSL رو ده برابر سریعتر، امنتر و راحتتر میکنه.”
با اینکه این فقط اولین نسخه از این ادیتوره، اما گریگورنکو میگه همین نسخه هم اجازه میده بازیکنها موارد زیادی رو دستکاری کنن: از سناریوهای مراحل و مودهای بازی گرفته تا منطق گیمپلی، رفتار هوش مصنوعی، تنظیمات AI Director، منطق کمبوها، افکتهای بصری (VFX) و حتی اجزای رابط کاربری مثل HUD.
نکتهی جالب اینه که گریگورنکو حتی یه کانسپت آرت ساده با سبک نقاشی Paint منتشر کرده از یه مینیگیم به اسم “ماهیگیری با پدر کَلگار!” که به نظر میرسه واقعا با ابزار جدید بازی قابل ساخت باشه!
اون توی پیامش نوشته: “دیدن اینکه این جامعه چطور رشد میکنه، مرزها رو جابهجا میکنه و تجربههای باورنکردنی میسازه، واقعا هم الهامبخش بوده هم فروتنکننده. ما هیجانزدهایم ببینیم بعدش چی میسازین ، چه یه کمپین سینمایی باشه، چه یه مود عجیبوغریب جدید، یا یه چیزی که حتی تو خواب هم ندیده بودیم.”
نکتهی قابل توجه اینه که خیلی از بازیهای آنلاین دیگه به این شکل از مادها پشتیبانی نمیکنن، مخصوصا بعد از اینکه خود Space Marine 2 پارسال مادها رو از مسابقات عمومی حذف کرده بود. حالا دیدن اینکه Saber برگشته و چنین ابزار قدرتمندی داده، یه خبر خیلی خوشحالکنندس. باید دید از حالا تا زمان عرضهی Space Marine 3 چه مودهای عجیبوغریبی از دل جامعه بیرون میاد.
منبع : gamespot