اخبار بازی

طراح اصلی GTA از تأخیر راکستار بعد از انتشار تریلر جدید GTA 6 دفاع کرد

مایک دیلی، یکی از طراح‌های نسخه اول GTA و از بنیان‌گذاران استودیوی راکستار نورث، بعد از دیدن تریلر جدید GTA 6، اعلام کرد که راکستار تصمیم کاملا درستی گرفته که عرضه بازی رو عقب بندازه. اون این حرف‌ها رو توی شبکه اجتماعی Bluesky گفته و از تیم توسعه هم حسابی تعریف کرده که به‌جای طمع‌کردن، انتخاب کردن بازی رو بهتر و کامل‌تر کنن.

دیلی گفت راکستار قطعا می‌دونسته که GTA 6 حتی اگه با کلی باگ و مشکل عرضه می‌شد، باز هم می‌تونست فروش خیلی بالایی داشته باشه. ولی اینکه تصمیم گرفتن برای پول بیشتر عجله نکنن و به بازی زمان بدن تا بهتر بشه، واقعا حرکت قابل‌ احترامی بوده.

اون توی پستش نوشت: “آهان، این شد یه چیز درست‌وحسابی. محیط بازی فوق‌العاده‌ست و همه‌چی خیلی بهتر داره حرکت می‌کنه… حتی اگه این نسخه مشکل‌دار هم عرضه می‌شد، باز هم کلی می‌فروخت. واسه همین خیلی بیشتر تحسین‌برانگیزه که تصمیم گرفتن عرضه رو عقب بندازن. دمتون گرم.”

دیلی یه مثال جالب هم زد: “خیلی از ما اون روزایی رو یادمونه که بازی Frontier: Elite II برای کامپیوتر منتشر شد و به‌خاطر طمع سازنده‌ها، وضع فاجعه شد.”

بازی Frontier: Elite II که سال ۱۳۷۲ عرضه شد، با اینکه نقدهای مثبتی از منتقدا گرفت، اما توی نسخه‌ی کامپیوتر پر بود از باگ‌های جدی و اعصاب‌خردکن. خیلی‌ها که اون بازی رو با حس نوستالژی یاد می‌کنن، هنوز فراموش نکردن که بخش‌هایی مثل سیستم خلبان خودکار یا حتی نشون‌دادن درست سیاره‌ها مشکل داشتن و درست کار نمی‌کردن.

راکستار هنوز به‌صورت رسمی نگفته چرا تاریخ عرضه GTA 6 عقب افتاده، ولی دیلی معتقده که نسخه جدید وایس‌سیتی نسبت به نمایش قبلی خیلی شفاف‌تر و پرجزئیات‌تر شده. حتی شخصیت‌های فرعی یا آدم‌های توی خیابون توی کات‌سین‌ها طبیعی‌تر از قبل حرکت می‌کنن.

تاریخ جدید عرضه بازی GTA 6 روز ۵ خرداد ۱۴۰۵ برای پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری X|S اعلام شده. نسخه کامپیوتر هنوز تأیید نشده، ولی احتمالا در تاریخی نامشخص بعدا منتشر می‌شه.

منبع : gamespot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا