خالق Devil May Cry: دوست دارم نسخه اول بازی رو بازسازی کنم

هیدکی کامیا، کارگردان نسخه اول بازی Devil May Cry، گفته که خیلی دوست داره این بازی کلاسیک هکانداسلش کپکام رو با تکنولوژی امروزی از پایه بازسازی کنه. اون هم درحالی که خودش اعتراف کرده طراحی نسخه اصلی حالا کاملا حس یه بازی ۲۴ سال پیش رو میده.
کامیا که سال ۲۰۰۶ از کپکام جدا شده بود، چند وقت پیش اعلام کرد دوباره همکاریهایی با این شرکت داره. توی آخرین قسمت از برنامه یوتیوبی خودش، که ترجمهش رو VGC منتشر کرده، یکی از طرفدارها ازش پرسیده بود که اگه بخواد Devil May Cry 1 رو بازسازی کنه، چه برنامهای براش داره؟ جوابش ساده ولی هیجانانگیز بود:
“خیلی دلم میخواد این کارو بکنم.”
اون ادامه داد:
“معمولا بعد از انتشار، بازیهایی که ساختم رو دوباره تجربه نمیکنم. DMC هم از این قاعده مستثنا نیست. ولی بعضی وقتها کلیپهایی ازش میبینم و با خودم میگم: آره، طراحیش واقعا حس یه بازی ۲۴ ساله رو داره.”
در مورد اینکه چطور ممکنه این بازسازی انجام بشه، کامیا گفت:
“با تکنولوژی امروز و روشهای مدرن طراحی بازی، ترجیح میدم یه بازسازی کامل از صفر انجام بدم. اگه یه روزی واقعا قرار باشه همچین اتفاقی بیفته… خب، من فقط وقتی جدی فکر میکنم که واقعا قراره انجام بشه. الان چیزی تو ذهنم ندارم، ولی اگه اون روز برسه، یه چیز خوب در میارم. این کاریه که بلدم! پس کپکام، بسپار به من! راستی بازی Viewtiful Joe رو هم بده دستم!”
از سال ۱۳۸۰ که نسخه اول Devil May Cry با شخصیت دانتهی موسفید و شمشیر به دست منتشر شد، این مجموعه پنج قسمت اصلی داشته و یه نسخهی بازسازیشده جنجالی هم در سال ۱۳۹۲ منتشر شد. اما فقط نسخه اول بود که کامیا کارگردانیش رو بر عهده داشت.
بعد از اینکه کامیا در سال ۱۴۰۲ از استودیوی پلاتینوم گیمز جدا شد، استودیوی جدید خودش با اسم Clovers رو تاسیس کرد و حالا با کپکام روی دنباله بازی محبوب Okami همکاری میکنه.
البته مجموعه DMC از زمان انتشار نسخه پنجمش در سال ۱۳۹۸ فعلا تو سکوت بهسر میبره، اما با انیمه جدید نتفلیکس که اخیرا منتشر شده، دوباره اسمش سر زبونها افتاده. یکی از منتقدهای یوروگیمر این انیمه رو “برداشتی پرانرژی از دنیای بازی” توصیف کرده.
منبع : eurogamer