اخبار بازی

اوئماتسو: بعد از رفتن هیرو‌نوبو ساکاگچی، خالق Final Fantasy، اسکوئر عملا از هم پاشید

نوبوئو اوئماتسو، آهنگساز مجموعه Final Fantasy، توی پادکست «Nobiyo To Isshoni» که اوایل خرداد ۱۴۰۴ منتشر شد، گفت: «بعد از اینکه هیرو‌نوبو ساکاگچی از اسکوئر رفت، شرکت کاملا از هم پاشید. او همیشه رئیس واقعی بود و هست.»

ساکاگچی، خالق سری Final Fantasy، تو این پادکست همراه اوئماتسو از دوران کاری‌شون تو اسکوئر تو دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی گفتن. اون در سال ۱۳۸۰ از سمتش استعفا داد و در نهایت سال ۱۳۸۲، پیش از ادغام اسکوئر با شرکت رقیبش Enix، شرکت رو ترک کرد. چند نفر از اعضای مهم تیم هم همراهش رفتن.

اوئماتسو تعریف کرد که اسکوئر در سال‌های اولیه بیشتر حس یه باشگاه دانشجویی رو داشت تا یه شرکت واقعی، ولی ساکاگچی تو همون فضا هم می‌تونست همه چی رو مدیریت کنه. اوئماتسو گفت: «ما حتی ساختار سازمانی درست و حسابی نداشتیم، ولی همه به حرفش گوش می‌دادن. این یه جور ویژگی ذاتی بود.»

به گفتهٔ اوئماتسو، ساکاگچی با اینکه سختگیر و رئیس‌ما بود، ولی می‌تونست بقیه رو جذب کنه و بهشون انگیزه بده. اوئماتسو ادامه داد: «شاید خودش خبر نداشته باشه، ولی وضعیت اسکوئر بعد از رفتنش واقعا افتضاح شد. شرکت بدون اون یه‌دفعه فرو پاشید و من با خودم گفتم باید هرچه زودتر از اینجا برم.»

ساکاگچی کارگردان پنج نسخه اول Final Fantasy بود و بعد از اون، نقش تهیه‌کننده پیدا کرد. آخرین بازی‌ای که تو اسکوئر روش کار کرد، Final Fantasy X-2 بود که تهیه‌کنندهٔ اجرایی اون بود.

سال‌های پایانی حضورش تو اسکوئر هم صرف ساخت فیلم CGI به اسم Final Fantasy: The Spirits Within شد که از نظر مالی شکست خورد. بعد از اون، سال ۱۳۸۳ استودیوی مستقل خودش به اسم Mistwalker رو راه انداخت و چندتا بازی RPG محبوب ساخت که طرفدارهای خاص خودش رو دارن.

اوایل امسال، ساکاگچی تو مصاحبه‌ای با Eurogamer گفت که بازی جدیدش یعنی Fantasian Neo Dimension از روی حس نوستالژی‌اش نسبت به آثار قدیمیش شکل گرفته.

با اینکه بعد از رفتن ساکاگچی، بازی‌هایی مثل Final Fantasy 14 موفق بودن، ولی هیچ‌کدوم نتونستن به دوران طلایی دهه ۹۰ برسن.

اوئماتسو هم تو سال ۱۳۸۳ اسکوئر انیکس رو ترک کرد، ولی همچنان برای سری Final Fantasy آهنگ می‌سازه. پارسال اعلام شد که قراره برای بخش سوم بازسازی Final Fantasy 7 دوباره آهنگ اصلی بنویسه.

او گفته که قصد نداره از ساخت موسیقی بازی خداحافظی کنه، ولی می‌خواد کارهاش رو کمتر کنه چون زمان زیادی می‌بره و براش سخته.

منبع : eurogamer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا