رئیس Take-Two “تاخیر در انتشار GTA 6 برای اینه که دید خلاقانهشو بتونه بدون محدودیت پیاده کنه”

رئیس شرکت Take-Two یعنی اشتراوس زلنیک (Strauss Zelnick) جزئیات بیشتری درباره تصمیم اخیر ناشر برای به تعویق انداختن عرضهی بازی Grand Theft Auto 6 مطرح کرده. به گفتهی زلنیک، این تاخیر انجام شده تا تیم راکاستار بتونه “بدون هیچ محدودیتی به دید خلاقانهش برسه”.
پیشتر در اردیبهشت امسال اعلام شده بود که GTA 6 قراره پاییز ۱۴۰۴ منتشر بشه، و حتی تا بهمنماه، شرکت Take-Two همچنان به این بازه زمانی پایبند بود؛ با وجود شایعات مداومی که از تاخیر خبر میدادن. اما همه چیز اوایل اردیبهشت امسال تغییر کرد، وقتی راکاستار رسما اعلام کرد تاریخ انتشار بازی به ۵ خرداد ۱۴۰۵ منتقل شده. توی بیانیهشون هم گفتن که “به زمان بیشتری نیاز داریم تا بتونیم کیفیتی رو ارائه بدیم که از ما انتظار دارید و شایستهاش هستید”.
چند هفته بعد، حالا خود زلنیک هم از نگاه خودش درباره این تاخیر صحبت کرده. توی گفتوگو با IGN گفته:
“وقتی داریم به مراحل پایانی توسعهی یه بازی نزدیک میشیم، مخصوصا وقتی قراره یه اثر بینقص خلق کنیم، کمکم مشخص میشه که پروژه به پولیش و زمان بیشتر نیاز داره یا نه. توی این مورد خاص، به نظرم با کمی زمان اضافه، این فرصت بود که راکاستار بتونه بدون هیچ محدودیتی دید خلاقانهشو کامل پیاده کنه. و من کاملا از این تصمیم حمایت کردم.”
زلنیک در ادامه اضافه کرد:
“طبیعتا، تأخیر همیشه ناراحتکنندهست ، چطور میتونه نباشه؟ اما مهمترین کار اینه که از تیمهات حمایت کنی تا بتونن در مسیر رسیدن به کمال حرکت کنن.”
در مورد احتمال تاخیر دوباره برای GTA 6 هم، زلنیک به نظر نمیرسه نگران باشه و احتمال چنین چیزی رو رد کرده. اون گفت:
“تاریخهای دقیق انتشار که قبلا تعیین کردیم، معمولا سابقهمون نشون میده که خیلی خوب بهشون پایبند بودیم.”
هرچند این تاخیر شاید برای Take-Two چندان ایدهآل نباشه، اما شرکت برنامهریزی پرکاری برای سال مالی آینده داره. قراره بازیهایی مثل Borderlands 4، عنوان جدید Mafia با نام The Old Country و نسخههای تازهای از سری NBA 2K و WWE 2K هم منتشر بشن. از طرف دیگه، طرفدارها هم حالا یه تریلر جدید دارن که میتونن حسابی روش زوم کنن، چون کلی جزئیات توش پیدا میشه.
منبع : eurogamer