پروژهی جدید جان رومرو، خالق Doom، بعد از تعدیلهای مایکروسافت بدون بودجه موند

پروژه بعدی استودیوی Romero Games، که قرار بود یه شوتر جدید باشه، بعد از موج تعدیلها و تعطیلی بعضی از استودیوهای مایکروسافت، بودجهشو از دست داده.
این استودیو که توسط جان رومرو، خالق Doom، در گالوِی ایرلند راهاندازی شده، امروز توی بیانیهای تو شبکههای اجتماعی اعلام کرد که ناشرشون بودجه ساخت این بازی و همچنین چند پروژه اعلامنشده دیگه توی استودیوهای دیگه رو کنسل کرده. به گفته تیم، این تصمیم «کاملا خارج از کنترل و دید ما بوده».
Romero Games فعلا داره مسیر بعدیشو بررسی میکنه، اما اعضای تیم گفتن از این تصمیم حسابی دلشکستن.
توی بیانیه چیزی درباره اینکه مایکروسافت همون ناشر بوده یا نه گفته نشده، اما با توجه به خبرهای دیروز و طبق گزارش VGC، تقریبا مشخصه که این تصمیم از سمت مایکروسافت بوده. یه طراح به نام کریستوف رِدل هم تو شبکههای اجتماعی گفته: «متاسفانه بهخاطر تعدیلهای اخیر در ایکسباکس، موقعیتم رو در Romero Games از دست دادم»، که اینم تاییدیست بر نقش مایکروسافت.
این بازی جدید قرار بود یه شوتر کاملا تازه بر اساس یه آیپی جدید باشه که با آنریل انجین 5 ساخته میشد.
توی بیانیهای که از طرف برندا رومرو، مدیرعامل و همبنیانگذار استودیو (و همسر جان رومرو) منتشر شد، اومده: «خیلی دوست داشتیم که راهی بود تا جلوی این اتفاق رو بگیریم، ولی هیچ کاری از دستمون برنمیاومد.»
اون ادامه داده: «این موضوع هیچ ربطی به عملکرد تیم، کیفیت کار، یا خود پروژه نداره. ما همه مایلستونها رو دقیق و بهموقع تحویل دادیم، همیشه بازخوردهای عالی گرفتیم، و همه تاییدهای داخلی رو بهراحتی گذروندیم. به کاری که کردیم افتخار میکنیم، و تیمی که داشتیم واقعا بهترین تیمی بود که باهاش کار کردیم.»
جان رومرو هم این بیانیه رو بازنشر کرده و نوشته: «این افراد بهترین تیمی بودن که تا حالا باهاشون کار کردم، و متاسفم که بازی ما و استودیومون هم قربانی این اتفاق شد.»
همونطور که میدونید، نسخه اصلی Doom توسط جان رومرو در id Software ساخته شد، که الان جزو شرکت Zenimax Mediaه، و اونم زیرمجموعه مایکروسافته. پس مشخصه که چرا این بازی قرار بود با همکاری مایکروسافت منتشر بشه.
مایکروسافت روز گذشته هزاران کارمند رو از بخشهای مختلف، از جمله حوزه گیم، تعدیل کرد. این موج تعدیلها استودیوهایی مثل Zenimax، King، Turn 10، و Raven Software رو هم تحت تأثیر قرار داد. همچنین ساخت بازی Rare با نام Everwild و ریبوت Perfect Dark در استودیوی The Initiative هم لغو شدن، بهعلاوه یه MMORPG معرفینشده تو Zenimax.
مدیر استودیوی Zenimax Online یعنی مت فیور بعد از این اتفاقات از سمتش کنار رفت. همچنین گزارش شده که گرِگ میلس، سازنده قدیمی Rare، هم بعد از بیش از ۳۵ سال داره از این استودیو میره.
منبع : eurogamer