اخبار بازی

نیل نیوبون و بن استار نقش اصلی رو تو بازی ترسناک روانشناختی جدید Surgent Studios دارن

ابوبکر سلیم، بنیان‌گذار استودیوی Surgent Studios، جزئیات بیشتری درباره بازی بعدی استودیو با نام Dead Take و بررسی دنیای هالیوود ارائه کرد. این بازی با بازیگران اصلی نیل نیوبون و بن استار ساخته می‌شود.

نیل نیوبون بیشتر برای نقش آستاریون در Baldur’s Gate 3 شناخته شده و بن استار نیز نقش کلایو در Final Fantasy 16 و اخیرا ورسو در Clair Obscur: Expedition 33 را بازی کرده است.

سلیم که خودش بازیگر است و نقش بایک در Assassin’s Creed Origins را ایفا کرده، بازی Dead Take را به Eurogamer این‌گونه توصیف کرد: «اتاق فرار معکوس» که در یک عمارت هالیوودی جریان دارد. این بازی یک ترسناک روانشناختی است که مرز بین فیلم و بازی را محو می‌کند و به موضوع موفقیت می‌پردازد.

او پرسید: «تا چه حد برای موفقیت پیش می‌روی؟ برای رسیدن به آن چه چیزهایی را حاضری بدهی؟ می‌توانی هنر را از هنرمند جدا کنی؟»

تریلر تازه‌ای که منتشر شده، نشان می‌دهد چه چیزی از گیم‌پلی و بازی بازیگران می‌توان انتظار داشت.

سلیم توضیح داد بازیکنان در این عمارت به دنبال حل معماها خواهند بود با پیدا کردن کلیپ‌های زنده‌ای که راه‌حل‌ها را در خود دارند و می‌توان آن‌ها را به هم چسباند. این ایده شبیه ترکیب Alan Wake و Her Story است که خود سلیم نیز این دو را منبع الهام دانسته است.

استفاده از فیلم‌برداری زنده، تم‌های بازی و تمرکز بر حرفه بازیگری را بهتر نشان می‌دهد. سلیم گفت: «شما خواهید دید که بن و نیل چطور در نقش بازی می‌کنند. دلیلش این است که نمی‌خواستم آن‌ها پشت شخصیت‌های انیمیشنی یا سه‌بعدی پنهان شوند. می‌خواستم خودشان را نشان دهم. چون ما عادت کرده‌ایم آن‌ها را پشت آستاریون یا کلایو ببینیم، اما وقتی خودشان را در زندگی واقعی می‌بینی، چه هستند؟»

این محو شدن مرزها در بازی، بازتابی از حرفه خود سلیم است که هم بازیگر است و هم در توسعه بازی فعالیت دارد، آخرین بار در سریال House of the Dragon حضور داشته است.

بازی قبلی استودیو، Tales of Kenzera: Zau، پروژه‌ای شخصی برای سلیم بود که تحت تاثیر تجربه غم از دست دادن پدرش ساخته شد. Dead Take در ابتدا بازی کاملا متفاوتی است ولی به همان اندازه شخصی باقی می‌ماند.

سلیم گفت: «در هالیوود و بازیگری، خیلی داستان شنیده‌ام از کسانی که هر کاری برای شهرت انجام می‌دهند و با این موضوع راحت هستند. این خیلی ترسناک است.»

او توضیح داد که بازی درباره سوءاستفاده از قدرت و سمی بودن شهرت است، موضوعاتی که خودش، بن و نیل در حرفه‌شان شاهد آن بوده‌اند. «من با این دوستان بزرگ شدم، حالا با هم در صنعت بازی هستیم، اما داستان‌ها همیشه یکسان است. دقیقا همین چیزی است که می‌خواستم نشان دهم، داستان‌های خام و صادقانه.»

او افزود: «دلیل اینکه این موضوع را با دوستانم مطرح می‌کنم این است که این مسائل بسیار صادقانه و بر پایه واقعیت است، و تنها کسانی که می‌توانی با آن‌ها این مسائل را بررسی کنی، افرادی هستند که به آن‌ها اعتماد داری و حرفه‌ای هستند. این موضوع خیلی آشکارکننده است.»

لحن بازی Dead Take کاملا با Tales of Kenzera متفاوت است. سلیم گفت: «مردم فکر می‌کنند ما همیشه باید یک نوع بازی بسازیم، اما با Dead Take می‌خواهیم نشان دهیم که داستان‌گو هستیم و می‌توانیم در ژانرها و سبک‌های مختلف کار کنیم.»

او ادامه داد: «از دید داستانی، چه داستانی را می‌خواهیم تعریف کنیم؟ بهترین فرم برای بیان آن چیست؟ بهترین ژانر چیست؟ و چه راهی بهتر از بازی ترسناک روانشناختی اول‌شخص که نقش بازیگری را بازی می‌کنی که همیشه نگران زمان دریافت دستمزد بعدی‌اش است؟ چگونه میراثی برای خود بسازم؟ چگونه خودم را مهم و معتبر بدانم؟ این سفر یک بازیگر است.»

در اصل، Dead Take نگاهی به زندگی و کار سلیم به عنوان بازیگر دارد. او گفت: «هر چقدر موفق‌تر شوی، یا هر چقدر بیشتر پایین بروی، تاریک‌تر و عجیب‌تر می‌شود و پشت پرده‌ها را بیشتر می‌بینی. بازی نقش کوچکی در یک فیلم با بازی نقش اصلی خیلی فرق دارد. در نقش اصلی درگیرتر هستی و چرخ‌دنده‌های پشت صحنه را بهتر می‌بینی. این سفر را می‌خواهم با شما طی کنم.»

تجربه شخصی سلیم، نیل و بن، اصالت بازی را بیشتر می‌کند، درست مثل Tales of Kenzera که الهام‌گرفته از فرهنگ بانتو بود. سلیم گفت: «واقعیت این است که ما فقط می‌توانیم از اصالت حرف بزنیم و این بازی به همین دلیل معنا پیدا کرد.»

Dead Take توسط Pocketpair، سازنده Palworld منتشر می‌شود. سلیم درباره همکاری گفت: «وقتی کسی را پیدا می‌کنی که دیدگاهش با تو هماهنگ است، مثل آتش‌بازی است، همه چیز معنا پیدا می‌کند.»

Dead Take هنوز تاریخ انتشار ندارد اما قرار است اواخر سال جاری برای PC (Steam) عرضه شود. این استودیو بازی دیگری نیز در دست ساخت دارد؛ یک RPG گوتیک-آفروفوتوریست که فعلا با نام Project Uso شناخته می‌شود.

منبع : eurogamer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا