نینتندو تایید کرد Switch 2 از VRR روی تلویزیون پشتیبانی نمیکنه

برخلاف چیزی که قبلاً از طرف نینتندو مطرح شده بود، حالا مشخص شده که سوییچ ۲ از قابلیت Variable Refresh Rate یا همون VRR موقع اتصال به تلویزیون پشتیبانی نمیکنه.VRR یا Variable Refresh Rate یه قابلیته که باعث میشه نرخ نوسازی (refresh rate) صفحهنمایش با نرخ فریم بازی هماهنگ بشه. این یعنی وقتی فریمهای بازی بالا پایین میشن، تصویر روون باقی میمونه و خبری از پرش یا پارگی تصویر (Screen Tearing) نیست.
امروز نینتندو تو گفتوگویی با سایت Nintendo Life این موضوع رو روشن کرد و گفت VRR فقط زمانی در دسترسه که از سوییچ ۲ بهصورت دستی (handheld mode) استفاده بشه. قبلا یه بیانیه روی سایت نینتندو منتشر شده بود که اشارهای به این تفاوت نمیکرد و طوری به نظر میرسید که حتی در حالت داکشده هم از VRR پشتیبانی میشه، ولی اون مطلب حالا از سایت حذف شده.
نینتندو امروز گفت: “سوییچ ۲ فقط در حالت دستی از VRR پشتیبانی میکنه. اطلاعات نادرستی که قبلاً روی سایت سوییچ ۲ منتشر شده بود اشتباه بوده و بابت این خطا عذر میخوایم.”
وقتی خبرنگار Nintendo Life درباره احتمال اضافه شدن پشتیبانی از VRR روی تلویزیون از طریق یه آپدیت نرمافزاری پرسید، نینتندو جواب داد که “فعلاً چیزی برای اعلام کردن نداره.”
این اولین باره که نینتندو بهصورت رسمی این موضوع رو تأیید میکنه. چند روز پیش هم Digital Foundry توی گزارشی مفصل درباره مشخصات نهایی سوییچ ۲، نبود پشتیبانی از VRR در حالت داکشده رو گزارش داده بود.
ریچارد لیدبتر، سردبیر Digital Foundry، نوشته: “یه نکته مهم اینه که طبق اطلاعاتی که از توسعهدهندههای سوییچ ۲ داریم، VRR فقط روی نمایشگر داخلی فعال میشه و فعلاً هیچ پشتیبانی از VRR از طریق HDMI وجود نداره.”
اون اضافه کرد: “بهترین فرضیهای که داریم اینه که مبدل DisplayPort به HDMI داخل داک، از استاندارد HDMI VRR پشتیبانی نمیکنه. ولی هرچی که دلیلش باشه، امیدواریم نینتندو در آینده یه راهحل برای این موضوع پیدا کنه.”
در همین حال، طبق پیشبینی یه شرکت تحلیلی معروف که دیروز از طریق Eurogamer منتشر شد، انتظار میره نینتندو تو نسل بعدی کنسولها، تبدیل به “شریک اصلی ناشرهای بازیهای ترد پارتی” بشه و سوییچ ۲ هم طی پنج سال آینده حدود ۱۰۰ میلیون دستگاه بفروشه.
منبع : eurogamer