توسعه دهنده Timberborn بعد از ۴ سال دسترسی زودهنگام “زمان بیشتری لازیم داریم”

شاید اسم Timberborn به گوشت خورده باشه؛ همون بازی شهرسازی با محوریت سگآبی که شهریور ۱۴۰۰ وارد دسترسی زودهنگام شد. تا الان بیشتر از یک میلیون نسخه از بازی فروش رفته و طرفدارای وفاداری هم دور خودش جمع کرده. با این حال، استودیوی Mechanistry که هم توسعهدهنده و هم ناشر بازیه، هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عرضه نسخه ۱.۰ اعلام نکرده.
راستش خود من فقط چند ساعت توی Timberborn بازی کردم، ولی همون چند ساعت هم کلی از سگآبیهای بامزه و کارآمدش خوشم اومد. میخال آمیلانچیک (Michal Amielanczyk)، مدیر ارتباطات Mechanistry، توی یه تماس ویدیویی به Polygon گفت که رفتارهای طبیعی این حیوانا خیلی خوب با سبک سندباکس جور درمیاد. سگ های آبی سد میسازن، خودشون رو برای زمستون آماده میکنن، کنار هم زندگی میکنن و دندوناشون رو دائم میسابن تا تیز بمونه. توی آپدیت شماره ۷ که در ۱۹ اردیبهشت منتشر شد، علاوهبر گزینههای جدید مثل مزرعه و محلهای آتش، قابلیت حملونقل طولانیمدت هم اضافه شده؛ مثل زیپلاین و چیزی به اسم “مسیر لولهای” (Tubeways).
آمیلانچیک میگه: “مخصوصا بعد از آپدیت ۶ و ۷، تعداد کسایی که بهمون گفتن بازی به نظرشون برای نسخه ۱.۰ کاملا آمادست، خیلی زیاد شده. ولی واقعیت اینه که ما هرچقدر زمان لازم باشه صرف میکنیم تا مطمئن بشیم بازی واقعا لیاقت عنوان نسخه نهایی رو داره.”
من به آمیلانچیک و آدریان بوشک (Adrian Bociek)، طراح بازی، گفتم به نظرم بازی کامله. یه بازی شهرسازی با جزئیات و پیچیدگی کامل که پر از ویژگیهای بامزهست؛ هم ایدههای خود تیم توسعه، هم چیزایی که طرفدارا توی ردیت و دیسکورد Timberborn پیشنهاد دادن.
بوشک گفت: “این یه فرمولیه که بهمون اجازه میده ایدههامون رو با جامعه بازیکنا امتحان کنیم و بعد با توجه به واکنشها روشون کار کنیم. چون بعضی وقتا بازیکنا از ابزارهایی که بهشون میدیم اونقدر خلاقانه استفاده میکنن که ما هم شگفتزده میشیم، و همون ابزارا رو قویتر و بهتر میکنیم.”
در واقع تیم سازنده داره از دسترسی زودهنگام مثل یه ابزار استفاده میکنه. یه ابزار دوطرفه؛ هم به خودشون فرصت بیشتر میده برای بهبود بازی، هم به بازیکنا ویژگیهای تازه و جذاب میده که خودشون خواستنش.
آمیلانچیک اضافه کرد: “ما هنوز توی دسترسی زودهنگام نیستیم چون نمیتونیم بازی قابلبازی بسازیم. بلکه به خاطر اینه که میخوایم بازی تا جایی که ممکنه خوب و کامل بشه.
وقتی ازش پرسیدم بعد از انتشار کامل Timberborn برنامه بعدیشون چیه، گفت فعلا خیلی زوده دربارهش صحبت کنن.”Timberborn فعلا اولین و تنها بازی ماست و شاید یکی از دلایلی که اینقدر با احتیاط پیش میریم همینه. راستش فکر نمیکنم هیچوقت حس کنیم واقعا برای نسخه ۱.۰ آمادهایم. تا وقتی که اتفاق نیفته، همیشه برامون یه حس مرموز و خاص داره.”
منبع : polygon