اخبار بازی

Tony Hawk’s Pro Skater 3 و 4 فقط نیمه‌کاره ریمستر شدن (و این عالیه)

Tony Hawk’s Pro Skater 3 و 4 هر دو دنباله‌هایی جسورانه‌تر و در عین حال محافظه‌کارانه‌تر نسبت به نسخه قبلی خود در سال 2020 هستند. در این نزدیک به پنج سالی که از ریمستر کردن Pro Skater و Pro Skater 2 توسط Vicarious Visions می‌گذرد، استودیوی جدید Iron Galaxy به ریمستر 3 و 4 پرداخته، چند ایده تازه اضافه کرده و دلیل محکمی ارائه داده که این استودیو باید مدیریت فرانچایز را بر عهده بگیرد. هرچند بعضی تغییرات در Tony Hawk’s Pro Skater 4 بحث‌برانگیز است، نحوه پیاده‌سازی آنها نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان درست عمل کرده‌اند.

اول بیایید یک چیز را روشن کنیم: Tony Hawk’s Pro Skater 3 یکی از بهترین بازی‌های ویدئویی تاریخ است. این بازی که اولین بار در سال 2001 منتشر شد، ترفندهای جدیدی مثل «ریورت» را اضافه کرد و امکان اجرای کمبوهای ویژه برای ترکیب‌های پیچیده‌تر فراهم کرد. سطح‌های THPS 3 از بهترین‌های سری هستند؛ از جمله Foundry که حالا زیباتر از همیشه به نظر می‌رسد، و نقشه‌های با طراحی هوشمندانه Canada و Airport، به همراه اهداف چالشی جذاب. تمام این موارد در ریمستر هم حفظ شده‌اند، بازی کردنشان همچنان لذت‌بخش است و ظاهری فوق‌العاده دارند.

نسخه سوم بازی در زمان خود جهش بزرگی بود و کمبوهای جدیدی مثل ریورت، اسپاین ترنسفر و وال پلنت را اضافه کرد. این حرکات بعدها به بازی‌های ریمستر شده 1 و 2 اضافه شدند، بنابراین گیم‌پلی ریمسترهای جدید دیگر آن جهش بزرگ گذشته را ندارند و بیشتر ادامه‌ای کمی پالایش شده از همان تجربه هستند.

من از یادگیری دوباره مراحل و ترفندهای Tony Hawk’s Pro Skater 3 در ریمستر خیلی لذت بردم؛ نسخه اصلی برای من بازی مهمی بود و تجربه دوباره آن با ظاهر براق‌تر، همراه با تجربه قبلی‌ام از THPS 1 و 2، هیجان‌انگیز بود.

اما Tony Hawk’s Pro Skater 4 جایگاه قلبی من را ندارد. نسخه «ریمستر» این بازی بیشتر یک «بازسازی» است تا یک ریمستر ساده. Iron Galaxy ماموریت‌های باز و آزاد آن بازی که الهام‌گرفته از Grand Theft Auto بودند را به فرمت کلاسیک‌تر تبدیل کرده است؛ مرحله‌های بازی اصلی دوباره ساخته شده‌اند تا در قالب دو دقیقه اجرا شوند و اهداف مشابه بازی‌های اول تا سوم دارند، مثل گرفتن نمره خوب یا پیدا کردن حروف پنهان S-K-A-T-E.

این موضوع برای من مشکلی ندارد و دقیقا همان شکلی است که دوست دارم بازی‌های Tony Hawk’s Pro Skater را تجربه کنم؛ در قطعات جداگانه با طراحی مرحله محکم و قابلیت تکرار بالا برای بهتر کردن نمره‌ها و کمبوها.

Tony Hawk’s Pro Skater 3 و 4 همچنین چند مرحله جدید به نیمه مربوط به 4 اضافه کرده‌اند. مرحله Waterpark به ویژه نشان‌دهنده توانایی Iron Galaxy در شناخت ویژگی‌های یک مرحله خوب THPS است؛ پر از ریل‌های مارپیچ برای گریدن و رودخانه تنبلی که اسکیت کردن در آن بسیار روان و لذت‌بخش است. این مرحله کاملا با سری Tony Hawk’s Pro Skater هماهنگ است و به خوبی در مجموعه جای می‌گیرد.

علاوه بر Waterpark، دو مرحله جدید دیگر به نام‌های Pinball و Movie Studio ساخته شده‌اند که به اندازه کافی قوی هستند تا کمبودهایی که در تغییرات Tony Hawk’s Pro Skater 4 به وجود آمده را جبران کنند. این موضوع برای من که عاشق سه بازی اول THPS هستم و بعد از تجربه ناامیدکننده Tony Hawk’s Pro Skater HD و فاجعه Tony Hawk’s Pro Skater 5 تقریبا بی‌میل به ادامه بودم، کاملا رضایت‌بخش است.

هواداران واقعی Tony Hawk’s Pro Skater احتمالا دید متفاوتی خواهند داشت و شاید درباره تغییرات گسترده در موسیقی بازی 3 و 4 نیز نظراتی داشته باشند. در حالی که بازی‌های 1 و 2 بیشتر موسیقی‌های اصلی خود را با اضافه کردن چند قطعه جدید بازگرداندند، ریمسترهای 3 و 4 رویکرد متفاوتی داشته‌اند. فقط بخشی از موسیقی‌های اصلی دو بازی در ریمستر باقی مانده‌اند و برخی از هنرمندان همان‌ها با قطعات دیگری جایگزین شده‌اند. من شخصا با این موضوع کنار آمده‌ام. هرچند شنیدن موسیقی‌هایی مثل “Police Truck” از Dead Kennedys و “May 16” از Lagwagon در 1 و 2 نوستالژیک بود، شنیدن موسیقی تازه در 3 و 4 هم جذاب است.

خود تونی هاوک گفته که این تصمیم برای تغییر گسترده موسیقی‌ها انتخاب خودش بوده و دلیلش منطقی است: «این انتخاب من بود که آهنگ‌های متفاوتی از همان هنرمندانی که در OST بازی‌های 3 و 4 بودند انتخاب کنم. امیدوارم کشف این قطعات جدید نصف لذت بازی باشد و دلیل مهم محبوبیت این موسیقی‌ها همین است. پس گوش دهید و از بازی لذت ببرید. آهنگ‌های قدیمی و جدید بیشتری در راه است.»

بعد از گذشت یک هفته بازی کردن Tony Hawk’s Pro Skater 3 و 4، با انتخاب‌های هاوک و Iron Galaxy کاملا موافقم. من بازی‌های THPS را برای دلایل خاصی بازی می‌کنم: اجرای کوتاه مدت مراحل که بارها و بارها خودم را به چالش بکشم، و البته شنیدن موسیقی‌های تازه و کلاسیک. ریمسترهای 3 و 4 همه آنچه که از یک THPS می‌خواهم به من می‌دهند و امیدوارم آینده این فرانچایز روشن باشد.

Tony Hawk’s Pro Skater دست به دست میان توسعه‌دهندگان مختلف شده و اغلب اوضاع بدتر شده است، اما کار Iron Galaxy در ریمستر 3 و 4 نشان می‌دهد که این استودیو توانایی مدیریت این فرانچایز را دارد و اگر قرار باشد پروژه‌های بعدی ریمستر یا حتی بازی کاملا جدیدی ساخته شود، در دست‌های درست قرار دارد. اگر Waterpark را بازی کنید، احتمالا با من موافق خواهید بود.

Tony Hawk’s Pro Skater 3 و 4 در تاریخ 20 تیر برای Nintendo Switch، Nintendo Switch 2، PlayStation 4، PlayStation 5، ویندوز، Xbox One و Xbox Series X عرضه شده است. این بررسی بر اساس نسخه پیش‌انتشار PS5 که توسط Activision ارائه شده بود نوشته شده است.

منبع : polygon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا