اخبار بازی

درآمد سخت‌افزاری Xbox همچنان کاهش می‌یابد، اما درآمد بازی‌ها بالا رفته است

مایکروسافت گزارش مالی خود را برای سه‌ماهه سوم سال مالی 2025 منتشر کرده و خبرهای خوبی برای Xbox وجود دارد؛ با اینکه درآمد سخت‌افزاری همچنان کاهش یافته، اما درآمد بازی‌ها بالا رفته است.

در مجموع، مایکروسافت در سه‌ماهه سوم 70.1 میلیارد دلار درآمد داشته و درآمد خالص آن 25.8 میلیارد دلار بوده که به ترتیب افزایش 13 و 18 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. این رشد عمدتا ناشی از خدمات Cloud و Office بوده، اما بخش بازی‌ها نیز موفقیت‌هایی را تجربه کرده است.

در کل، درآمد بازی‌های Xbox نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش یافته و در این بین، بخش محتوا و خدمات Xbox – که شامل انتشار بازی‌های داخلی مایکروسافت و Game Pass می‌شود ، شاهد رشد هشت درصدی بوده است. مایکروسافت گفته که در این سه‌ماهه، بزرگ‌ترین ناشر بر روی هر دو پلتفرم Xbox و PlayStation بوده است.

اگرچه در این دوره بازی Avowed برای Xbox و PC منتشر شد، اما مایکروسافت عمدتا رشد بازی‌های سه‌ماهه سوم خود را به بازی‌های Call of Duty و Minecraft نسبت داده است. همچنین، اشتراک‌های Game Pass افزایش یافته‌اند، اما میزان دقیق آن مشخص نیست چون آمار اعضا از بهمن ۱۴۰۲ به‌روزرسانی نشده است (تعداد اعضا از 34 میلیون نفر عبور کرده، به‌روزرسانی نشده است).

این موفقیت‌ها با این حال، به دلیل کاهش ادامه‌دار در فروش سخت‌افزار Xbox در سه‌ماهه سوم جبران شده است؛ فروش کنسول‌ها نسبت به سال گذشته شش درصد کاهش یافته است. رکود سخت‌افزاری Xbox همزمان با تلاش‌های مایکروسافت برای دنبال کردن رویکردی بی‌پلتفرم برای انتشارهای خود است، به‌طوری که همکاری‌های مختلف در زمینه بازی‌های ابری به این معناست که عناوین Game Pass می‌توانند از هدست‌های Meta Quest گرفته تا تلویزیون‌ها پخش شوند. با این حال، مایکروسافت بارها اعلام کرده که قصد ندارد از بازار کنسول خارج شود؛ نه تنها درباره طرح‌های مختلف دستی Xbox صحبت کرده، بلکه تایید کرده که در حال کار بر روی کنسول‌های Xbox Series X/S است.

سارا باند، رئیس Xbox، پیش‌تر گفته بود که این کنسول جدید بر روی «تحویل بزرگ‌ترین جهش تکنیکی که در یک نسل سخت‌افزاری دیده‌اید» تمرکز خواهد داشت و گزارش‌های اخیر ادعا کرده‌اند که مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای انتشار آن در سال 2027 است.

منبع : eurogamer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا