یکی دیگه از بازیهای لایوسرویس فقط سه ماه بعد از عرضه تعطیل میشه

سرورهای بازی Steel Hunters قراره تا حدود ۱۶ مهر فعال بمونن، و تا اون موقع همهی هیروها (Hunter) برای همه آزاد میشن؛ حتی اونایی که قبلا عرضه نشده بودن. علاوه بر این، امکان ساخت بازی سفارشی هم به بازی اضافه میشه تا کسایی که هنوز علاقهمند هستن، بتونن حداکثر لذت رو از زمان باقیمونده ببرن.
یه تورنمنت خداحافظی هم در نظر گرفته شده که جزئیاتش بعدا اعلام میشه.
تیم سازنده خطاب به بازیکنا گفت: “بینهایت از وقت، بازخوردها، میمها و اون نبردهای بهیادموندنیتون ممنونیم. از اولین روزهای آلفا تا الان، شماها با انرژی و خلاقیتتون بازی Steel Hunters رو شکل دادین. از اینکه توی این مسیر کنارمون بودین افتخار میکنیم. واقعا دلمون براتون تنگ میشه.”
یکی از دلایلی که ممکنه باعث تعطیلی Steel Hunters شده باشه، رقابت سخت با بازی Mecha Break هست. این شوتر رایگان که توسط استودیوی چینی Amazing Seasun Games ساخته شده، فقط توی نسخهی دمو تونست به رکورد بالای ۳۰۰ هزار بازیکن همزمان برسه. نسخه کاملش هنوز به اون سطح نرسیده، ولی الان هم بیشتر از ۱۳۲ هزار بازیکن همزمان داره.
در کل، تعطیلی Steel Hunters فقط یکی دیگه از نشونههای سخت بودن شرایط برای بازیهای لایوسرویسه. الان لایوسرویسها دارن بیشتر وقت بازیکنا رو میگیرن؛ فقط ۱۰ تا از این بازیها حدود ۴۰ درصد از کل زمان بازی کردن روی PS5 و Xbox Series X/S تو آمریکا توی دیماه رو به خودشون اختصاص دادن.
واسه همینم خیلی از استودیوها هنوز دنبال موفقیت توی این سبک هستن. مثلا سونی همچنان پای بازیهای لایوسرویس متنوع و مقاومی مثل Marathon و Fairgames ایستاده، حتی با وجود شکست بزرگ Concord. رییس سگا در آمریکا و اروپا یعنی “شوجی اوتسومی” هم اخیرا گفته که بازیهای لایوسرویس بزرگترین چالش برای شرکتش هستن.
منبع : eurogamer