تأخیر رسمی Subnautica 2 پس از گزارش جنجالی پاداش ۲۵۰ میلیون دلاری

انتشار بازی Subnautica 2 رسما تا سال ۲۰۲۶ به تعویق افتاد؛ این خبر توسط ناشر بازی یعنی شرکت کرهای Krafton اعلام شد. این تأخیر بعد از گزارشی اومد که گفته بود این اتفاق ممکنه باعث بشه تیم توسعهدهنده، یک پاداش ۲۵۰ میلیون دلاری رو از دست بده.
Krafton که بیشتر با بازی PUBG شناخته میشه، توی مهر ۱۴۰۰، استودیو Unknown Worlds (توسعهدهنده Subnautica) رو با ارزشی حدود ۵۰۰ میلیون دلار خرید. در اون زمان، Krafton تأکید کرده بود که این استودیو به شکل مستقل به کار خودش ادامه میده. بعد از اعلام رسمی، انتظار میرفت نسخه Early Access بازی Subnautica 2 توی اواخر سال ۲۰۲۵ منتشر بشه.
ولی هفته گذشته، مؤسسان Unknown Worlds یعنی Charlie Cleveland و Max McGuire و همچنین مدیرعامل استودیو، Ted Gill، از سمتهای خودشون کنار رفتن و بهجاش Steve Papoutsis، مدیرعامل سابق Striking Distance جایگزینشون شد. این جابجایی ناگهانی، جامعه طرفدارهای Subnautica رو شوکه کرد و نگرانیهایی درباره آینده نسخه دوم بهوجود آورد.
Cleveland بعدش توی ردیت گفت که اون و همکاراش معتقد بودن Subnautica 2 «برای عرضه اولیه آمادهست… اما تصمیم نهایی با Krafton هست.» کمی بعد Krafton یه پیام رسمی منتشر کرد که نشون میداد تأخیر بازی تقریبا قطعی شده.
چند روز پیش، بلومبرگ گزارش داد که Subnautica 2 تا سال ۲۰۲۶ عقب افتاده؛ دقیقا چند ماه قبل از اینکه پاداش ۲۵۰ میلیون دلاری به تیم توسعه پرداخت بشه. بلومبرگ نوشت این تأخیر «بر خلاف خواست تیم سابق مدیریتی استودیو» بوده و این پاداش در صورتی پرداخت میشده که Unknown Worlds تا پایان سال ۲۰۲۵ به درآمد مشخصی برسه. با عقب افتادن عرضه بازی، رسیدن به اون درآمد تقریبا غیرممکنه و در نتیجه خبری از اون پاداش نیست.
طبق گزارش بلومبرگ:
مدیران Unknown Worlds قصد داشتن اون پول اضافی رو بین حدود ۱۰۰ نفر از کارکنان استودیو تقسیم کنن. به گفته منابع، کارمندایی که موقع خرید استودیو توسط Krafton اونجا بودن، قرار بوده پاداشهایی بین چند صد هزار دلار تا حتی چند میلیون دلار دریافت کنن.
حالا Krafton رسما تأخیر Subnautica 2 تا سال ۲۰۲۶ رو تایید کرده، اما توی بیانیهای گفته این تصمیم هیچ ربطی به «قراردادها یا مسائل مالی» نداره. به گفته Krafton، این تصمیم به بازخوردهایی که از تستهای بازی گرفتن مربوطه و صحبت درباره تأخیر قبل از تغییرات مدیریتی هم در جریان بوده.
بیانیه کامل Krafton:
«توی تستهای بازی Subnautica 2، از جامعهمون بازخوردهای ارزشمندی گرفتیم که باعث شد به مسیر فعلی بازی بیشتر اعتماد پیدا کنیم. در عین حال، بازخوردها نشون داد بعضی بخشها میتونن قبل از عرضه نهایی بهتر و پختهتر بشن.
چون نظرات جامعه نقش مهمی توی شکل دادن بازیهای ما دارن، تصمیم گرفتیم به تیم توسعه زمان بیشتری بدیم تا بتونه این بازخوردها رو اجرا کنه و تجربه کاملتری ارائه بده. به همین دلیل، عرضه نسخه Early Access بازی به سال ۲۰۲۶ منتقل شده.
این تصمیم فقط بهخاطر تعهدمون به کیفیت و ارائه بهترین تجربه ممکن برای بازیکنها بوده. هیچ ربطی به قرارداد یا مسائل مالی نداشته. همچنین، این تصمیم قبل از تغییرات مدیریتی اخیر هم در حال بررسی بوده.» برای طرفدارها، انتظار برای Subnautica 2 همچنان ادامه داره.
منبع : IGN